JOBBIGT

Ja var ska jag börja...
Kanske tycker ni jag är gnällig, så tyck det då.
Detta är min ventil.. läs inte i så fall.
Folk har så lätt att säga och tycka massa om andra.
De vet inte vad man har i bagaget. 
Det är jobbigt, skitjobbigt när livet inte blir/är som man tänkt/vill. 
Inte nog med att jag är kroniskt trött och har varit i ca 1 års tid. 
Har en son med MSUD som kräver sjukt mycket av en. 
Att han håller på med en ADHD utredning är det inte många som vet.
Och jag är så jävla trött på folk som säger/tycker att det är så lätt att sätta en ADHD diagnos och alla barn är väl lite stökiga etc.. DET ÄR INTE SÅ ENKELT!! 
ADHD är en sårbarhet från födseln, men som kan bryta ut under vissa omständigheter i livet. Vissa behöver medicin, andra inte. Det finns olika nivåer..
Läs på istället för att dömma i förtid.
 
Var på dop idag och Lukas skötte sig hyffsat i kyrkan. Det var 3 dop samtidigt idag. Han kastade nån lapp, lekte med dörrarna och låsen till bänkraderna, dansade och hoppade uppe vid altaret när dopet var klara och vi fick fotografera. 
 
Seeeen, när vi kom till församlingshemmet brakade helvetet löst. Ursäkta mitt ordval men så illa var det!! 
Han sprang och blåste ut ljusen överallt, hällde läsk i en ljuslykta, sprang och åkte kana längs golvet, skickade min telefon över hela golvet, sparkade på folk som satt mitt emot honom, sa håll käften till en som frågade om maten var god, sprang runt med min telefon runt alla borden och vägrade lyssna, kastade fia med knuff pjäser i hela hallen. Satt inte på sin plats tills han var klar med sin mat (som han dessvärre måste äta och dricka upp) Han var taskig mot Louise och ritade på borden.. ja detta är vardag för mig.
Livet är fan så orättvist. 
Hur är det tänkt att man ska orka? 
Är för närvarande sjukskriven för en utmattningsdepression. 
Jag har ingen ork, känner inte den glädjen jag gjort förr, är inte lika effektiv och energisk som jag alltid varit. Jag känner inte igen mig själv. 
 
Nog med allt jobb som är med Lukas så ska man orka ta hand om Louise som inte heller mår bra. Vi är på VC titt som tätt (väljer att inte dela med mig av det för hennes skull) Och sen mig själv. Det finns liksom ingen gnutta energi kvar. 
Man ska sköta hus och hem och allting själv. Folk tycker på att jag förväntar mig att mina föräldrar ska hjälpa mig, att jag får ta tag i mitt liv och klara mer själv. Ok så jag ska ha ännu mer än jag redan har på mina axlar? Och andra säger att jag ska bli bättre på att be om hjälp.. Jaha, hur ska jag göra? Vill ju helst klara mig själv men orkar helt enkelt inte..
Jag blir så ledsen och det är så sjukt svårt för folk som inte är i en liknande situation att förstå.
Jag är ensamstående och med ett ex som bara har Louise varannan helg men som skiter fullständigt i Lukas. Något som också påverkar honom enormt mycket och vilket gör att han tar ut sin ilska över det på Louise. Han har blivit bortvald men inte hon. 
Jag har sjukt mycket i mitt bagage så snälla ni, döm inte bara vad ni ser eller hör.
Livet är långt ifrån en dans på rosor. 
Man skäms och jag känner mig som världens sämsta mamma :(
Nu lägger jag mig 21.00 och gråter mig till sömns. 
Kalla mig inte stark, för det är långt ifrån vad jag är just nu. Helt nere under isen. 
Over and Out.
 
Min sovande prins. Älskar dig till månen och tillbaka hur du än är ❤ Älskar dig precis för den du är. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår dig till 100😚

2016-11-21 @ 18:46:42
Postat av: Ann-Louise

Livet är duktigt orättvist... önskar att du kunde få må bra i ditt sinne men det är inte lätt:( Skönt att du iaf inte ska börja jobba ännu... du behöver läka... o det kommer ta tid! Kärlek till dig o en bamsekram

2016-11-23 @ 05:39:24
Postat av: Ann-Louise

Livet är duktigt orättvist... önskar att du kunde få må bra i ditt sinne men det är inte lätt:( Skönt att du iaf inte ska börja jobba ännu... du behöver läka... o det kommer ta tid! Kärlek till dig o en bamsekram

2016-11-23 @ 05:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0