Tårar och känslor

Det har varit väldigt jobbiga dagar sedan i fredags..
I torsdags sa Lukas att hans knapp var lös då jag skulle kugga om den. Den kom ut grumligt vatten, vilket jag fattade var masaft. Så ballongen hade ju spruckit. 
Lukas blev jätteledsen och ville inte byta knapp. Han har en del traumatiska upplevelser då hålet har varit nära att växa ihop och kirurger har fått ge honom massa lugnande och trycka igenom kateterslangar för att sen kunna vidga hålet. Detta gör att han får panik vid knapp byte.  Ibland går det smärtfritt men i torsdags var det en dålig dag. Ringde mamma som var på jobb men inte kunde köra ifrån. Behöver hjälp med att hålla honom då jag kan byta den. 
Rätt som det var mitt i all stress och Louise skulle till skolan så knackade det på dörren. Då stod sjuksjöterskan frpn jobbet där. Mamma hade pratat med henne och hon kom och hjäkpte mig. Såå tacksam jag var. Och rörmokaren kom strax efter så den morgonen var kaos. Louise kom sent till skolan men så fick det bli. Lukas var duktig och allt gick bra. 
 
Lukas åkte till dagis och jag åkte in till Milner för att gå igenom valideringen jag gjorde för några veckor sen. Det hade gått jättebra :) 
Åkte till min syster för brunch..
Såå gott!! 
 
Sen vidare mot möte och jobb hela kvällen...
Lukas åkte till stödfamiljen..
 
Fredag morgon vaknar jag 5.00 och känner på mig att det är något men kan inte förstå vad. Somnar om..
10 minuter senare ringer Jenny och berättar att Lukas knapp åkt ut under natten och det syns inget hål. 
Vill på påpeka att det växer ihop oerhört fort.. Kan räcka med 30-60 min.
Ringer storbölandes till både CSK och Lunds barnavd. 
Skulle avvakta och kirurgerna och läkarna i Lund skulle ringa upp mig vilket de gjorde. 
Vi skulle in till CSK och se om kirurgerna där kunde få in en kateterslang men det var lönlöst. 
I väntan på kirurgen..
Jag vägrade utan sövning då det varit sjukt jobbigt för honom de 2 andra gångerna och denna gången var det fler timmar längre utan knapp i.
Underbara sköterskor och läkare i Lund ringde mig många gånger och kollade hur det gick. 
Sååå beundransvärt!!
Det blir istället en ny operation. I Lund.
Planerad sådan då han inte använder knappen just nu. 
Hoppas bara inte han blir sjuk nu. 
Hoppas få remissen imorgon. Op skulle troligen bli nästa eller nästnästa vecka.
Måste ligga över och det är mycket med det medicinska och maten som oroar.
Värdena ska vara bra (hans aminosyror)
Kommer det bli på samma plats eller ytterligare ett ärr?
Kommer han kunna vara på dagis de närmsta dagarna efter?
Hur reagerar han på sövningen denna gången.. 4:e gången..
Hur kommer han reagera på sin nya knapp och ställe? 
Frågorna är många..
 
Detta skulle ju inte hända.
Bytte den dagen innan och kollade kuffen innan och den var ok.
Tydligen något fel på leveransen med knappar. Kommit in några reklamationer där ballongen spruckit längs med..
Samma fel var det här..
 
Var motigt att jobba i helgen. Lukas var hos sin fina stödfamilj och de var på teater m.m.
Lukas skrattar och är glad och reagerar inte så mycket.
Han tycker bara vi kan sätta dit en ny. 
Har pratat med honom om hur och vad som kommer ske men han förstår nog inte riktigt!!
 
Det är många tårar som fallit längs mina kinder denna helg..
Finaste Sandra bjöd på middag i fredags..
Tacos.
Vi hade mys framför Let's dance och åt gottis och jag däckade på soffan.
Tusen tack! 
 
Tränade Tabata i lördags och det gick knappt.  Jag var inte här och nu..
Jobbade kvällen och sen hela dagen idag...
Tog en löptur direkt för att rensa huvudet..
Sämre tid än sist men jag klarade milen i alla fall och det var målet.
 
Pappa kom med kalops. Så tacksamt! 
 
Har tittat på John Falk och det var sååå bra! 
Älskar den serien. 
 
Nu ska jag och mina svullna ögon gå och lägga mig. 
Jobb imorgon bitti igen.
 
Tack alla ni som finns på ett eller annat sätt i mitt liv dom stöttar och ställer upp.
Ni är guldvärda och det värmer!!
 
Over and out! 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Persson

💜💜💜

2015-05-11 @ 09:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0