Nyttigt snacks

Ja imorse var jag enormt trött. Satt och somnade till ett par gånger på sjukhuset efter provtagningen. Shit alltså.  
Vi svängde inom maxi och handlade lite..
Väl hemma i em när vi hämtat Louise m. kompis så provade jag att göra grönkål och vitkålschips.
Hyffsat för att vara första gången...
Tvättade och torkade kålen
Delade i lagom bitar
La de i en bunke (var sort för sig)
Hällde på olivolja och flingsalt
Hade ca 100 g grönkål och 165 g vitkål
Hade 1 msk olja och 1 tsk flingsalt till varje
I ugnen på 160 grader. Grönkålen var klar efter 15 min. Vitkålen ca 15-20 min.
Det blev aningen salt. Jag gillar salt men det var ändå lite för bra.
Grönkålen blev som blad. Inget tuggmotstånd. Väldigt smulig. Men helt ok. Vitkålen blir lite mer tugg i. Men den blev mer bränd än knaprig idag..
Nästa gång ska jag prova med kokosbolja att ringla över. Låter Supergott. 
 
Tips på nyttigt snacks i alla fall!! 
 
Dagens middag fortsatte på kåltemat :)
Stekt vitkål, köttfärssås och keso.
 
Pappa kom ikväll och passade barnen när jag tränade Tabata. Shit vilket grymt pass. Kändes ordentligt..
 
Vi bakade fröknäcke sen. Åh vad jag älskar hans fröknäcke. 
 
Också ett tips på nyttigt snacks. 
Måste bli ändring på mitt sötbegär. 
Hitta lite andra tips. 
Någon som har något gott snacks tips så mottages det gärna!
 
Igår och idag har jag ätit bra
Vägde mig igår morse och ska vad en vecka ger genom att ändra lite på kosten.. 
Känner mig sundare och det är ju positivt.
 
Nu ligger jag i sängen och ska sova
Ja tro det eller ej. 22.10. Otroligt.
Måste få ordning på min sömn också..
Upp 5.20 i morgon. Ett jobbepass kvar innan 5 dagars ledighet väntar :) 
 
Sov gott och dröm sött därute! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0