Mys-hemsk dag

Mamma hade beställt en sats saffransfria lussekatter då hon inte tycker om saffran. 
Jag och Lukas var först på provtagningen imorse som gick fantastiskt bra som för det mesta.
Sen började vi baka... Lukas är verkligen fingerfärdig!
Mamma hämtade Louise i skolan då vi var mitt i jäs och bakning. Sen fick hon de nybakade bullarna med sig hem..
3 plåtar blev det. Hon provsmakade och de var precis som hon ville ha dom!! 
Perfekt. Varsågod kära mamma/mormor 💖
 
Sen skulle jag vara duktig och slänga ihop en ny rätt till Lukas från hans kokbok. Jansson på kanelen 

Lånade pappas mandolin..
JÄVLA SKIT!! 
Skulle strimla potatis, morötter, kålrot och rotselleri.
Skar mig neranför tummen. Blodet och tårarna rann på vars ett håll.. Fasen vad ont det gjorde. 
Inget jättesår kanske men det blev lite djupt då det tog ett tag innan blodet slutade rinna.. 
Irriterad blev jag och det gick ut över barnen.. 
Sen kom det dåliga samvetet..
Vi skulle ju baka pepparkakor och jag kunde inte trycka med handen.. 
Blev till slut klart och Lukas gillade det så det var ju bra!! Blev glad för det i alla fall.
De har julfest på dagis nästa vecka och jag vill han ska få som de andra barnen, så jag provlagade detta.
 
Strimalde potatis, morötter, kålrot och rotselleri och la i en smord form. Blandade loprofindryck och grädde med kardemumma, kanel, salt, svartpeppar och kryddpeppar och hällde över. 
Strödde över proteinlågt ströbröd och smör och in i ugnen. Mycket kryddor men det doftare gott. 
Lukas gillar kanel :) 
Han fick köttbullar till idag.. 
 
Jag lagade middag till mig och Louise, enklast ever...
Stekt blodkorv och chorizo! 
Jättegott och nyttigt.. 
 
Sen försökte vi på att baka..
 
 
 
 
De var duktiga. Louise var jätteduktig!! Lukas skulle mest kladda med degen.. haha!! Lussekatter var mer hans grej!
 
Mina fina nissar. Men ändå var mina ögon trötta och svullna från allt gråt..
Kände mig irriterad och trött och var inte ett dugg sugen på bak längre. 
Fick inte in den mysiga känslan.  
Vi var inte klara förrän strax efter sex och träningen började sex. Barnen hoppade i duschen och jag ville egentligen bara gått och lagt mig.. 
Hade ingen barnvakt till 19 passet så det blev ingen träning. Och vet inte ens om det hade gått när man inte kan greppa ordentligt med ena handen. 
Var såklart irriterad för det också..
Hmm ja vilken dag..
 
Nu har jag eldat upp pannan och tvättat lite så nu ska jag sova.  Detta är tidigt för mig. 22.30. Brukar bli kring midnatt annars.. 
Ser lite bättre ut nu.. 
Gillar inte tanken att råka få handsprit i det imorgon på jobbet... 
 
 God natt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0