Måndag med stort M :)

Vilken härlig dag!
Började dagen med att ställa mig på vågen. -1.9 kg.
Det fanns liksom inget som kunde förstöra min morgon efter det!
Jobbade 7-12.30 och sen handlade jag och hämtade barnen. Strax efter två kom Thindra till Louise. De hade bestämt lekträff idag!
Jag lagade amerikanska pannkakor till mellis/middag.
Stekte Lukas vaniljpannkakor till honom så jag stod en timme i köket med mina pankisar ;)
Alla var nöjda och glada!
Tjejerna fick nutella, sylt och färska jordgubbar på sina, själv hade jag bara jordgubbar på mina.
Jag menar, tar man en tugga med nutella... sen är det KÖRT!!!!
Man kan ju inte sluta äta det...
Mmmm så gott!
2 fnitterlisor :)
Härligt när de leker, inte ett enda bråk/tjafs, bara skratt och fnitter...
Underbara töser!
Det här med nutella alltså....
 
Vid fem åkte T hem och vi gick in till grannen och plockade 2 cykelkorgar fulla med kastanjetter... kastanjer menar jag ju såklart ;)
Barnen hade sett fram emot det länge, så lite som roar dem..
Men till deras glädje så hittade de en megavattenpöl och den hoppade dom i till en början..
Jodåmensåatteh...
Eller snarare badad/simmade/slängde sig, ja, you name it.
För en gång skull var jag ingen irriterad kommendora till mamma utan lät de ha roligt helt enkelt..
Filmade detta, finns på Instagram: MammaThereseS

Blöta barn är glada och lyckliga barn!
De hade verkligen superkul, sen blev det marsch in i en varm dusch och kläderna in i maskinen..
Sen blev det mys i soffan innan kvällsmat.
Hade lite mys och prat med var och en i deras sängar innan de somnade. Louise och jag hade en riktig mysig pratstund. Den satte sig hos oss båda ♥
Kvalitetstid när den är som bäst!
 
Lukas hade 38.6 i kväll så imorgon blir det VAB för min del, längesen nu så det var ju väntat..
Får se vad som händer i morgon, hoppa i vattenpölar blir det INTE!!! ;)
 
Har varit en fantastisk dag och jag har kännt mig som en bra mamma och jag har varit lugn och glad.
Äntligen är jag mitt rätta jag, även om det bara är för en kort stund!
 
Nu ska jag krypa ner under mitt sköna täcke och inta min skönhetssömn!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0