Kalashelg och förkylning

I fredags var det dags igen. Förkylning och hosta!
Lukas hostar inte mycket men det lilla räcker för att han ska kräka upp all mat. Massa slem i halsen som retar..
Dags för inhalationerna igen!
Både positivt och negativt. Positivt att han vidgar luftvägarna så slemmet lättare hostas upp, negativt att då han får upp slemmet kommer all mat med upp igen och det måste kompenseras..
jaja, det var det det..
 
I går em var vi hos vänner på kalas. Isa fyllde 5 år och det var jättetrevligt. Massa barn som lekte och sprang runt benen. Precis som det ska vara!!
Mitt i att stress och allt så hann jag inte ta några bilder (jag som alltid brukar ta bilder)
 
Min lillasyster Helene kom och sov här och vi hade lördagsmys med glass framför tv:n.
 
Idag började jag med en rejäl pw innan frukost med min fina vän Mia.
Hade frågat pappa om barnvakt så han kom så snällt och sen åt vi frukost/fm-fika tillsammans
Höstrusk kan man säga, regningt och grått.. men det var riktigt skönt att komma in och äta frukost sen.
Kändes helt ok :)
Spännande med vågen i morgon bitti. 
Började nya tag i måndags.
Inga kakor, godis, glass mitt i veckan. 1 dag får jag unna mig, denna veckan blev det igår på Isas kalas.
Vinet ser jag som vardagslyx så det unnar jag mig när jag känner för det, det blev i fredags bara!
Äter inte heller bröd. Lever på finn crisp och knäcke. Mindre mängd potatis, pasta och ris.
Får se hur detta går. Min egna lilla diet!!

Idag var det kalas för min kusin som fyller 14.
Jag kalasfin :)
Älskar att håret börjar bli lite längre...
Det bjöds på fläskfilégratäng, pressad potatis, sallad och bullar (ja här tog jag bulle till maten)
Väldigt gott!
Till efterätt var det morotskaka, men jag stod över.
En klapp på axeln där minsann, gottegris som jag är!!
Min stilige prins i sina nya kalaskläder ♥
Koncentrerad, och ja som ni ser.. Pistolen lämnar inte högran!!!
Den ska med överallt, galet alltså ;)
Louise med en av sina favvotjejer, Johanna (min kusin)
Älskar bilden, så mycket glädje :)
Lukas lekte med bilbana, snacka om lycklig!!
Louise med sin andra favvotjej, Josefine (min kusin)
 
En toppenkväll och Lukas fick jordgubbspaj med vaniljsås till middag istället för mat. 
Jag lagade det till honom både igår och idag.
Är det kalas så är det :)
Lättare att få i honom något gott när han är genomförkyld. Ett plus att han över huvud taget äter, det gjorde han inte för ett år sedan.
Vägrade äta vid förkylning då!
 
Nej nu mina vänner är det läggdags! Vi har haft en toppenhelg med 3 dagars ledigt!
 
Klockan ringer 05.20, dags för jobb i morgon bitti!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0