Alla ♥ dag

Vår dag började med provtagning för Lukas.
Det har varit en lite jobbig tid för Lukas nu.
För ett tag sen stötte han emot PAC:en med nålen i och den hade tydligen hoppat ut och glucosen gick subkutant (utanför nålen och ut i kroppen, lagrades i bröstkorgen)
Han var öm och svullen.
 
Sen för 3 veckor sedan idag så åkte knappen ut och hålet hade nästan växt igen. Det blev traumatiskt för Lukas och det gjorde jätteont när de skulle sätta i en ny knapp och först fick sticka i en kateterslang. 
Tror att allt detta blivit för mycket för Lukas och det har satt sig psykiskt. 
Han drar i tröjan neråt och man får knappt använda knappen och han skriker när man tvättar runt den.
Han förknippar bara hemskheter kring den nu.
Jag hade gråten i halsen för det är så hemskt och ledsamt. När han en gång varit "stolt" över sin knapp och mer än gärna pelat på den och visat den.
Han ska ju dock ha den många år till och jag tycker det är jobbigt att det blivit så här. 
 
Dels tappade den vatten jättemycket fast jag kuffade om den så vi bytte den på sjukhuset idag.
Jag byter själv hemma i vanliga fall när det är tid men när man knappt får röra bad jag om expertis från knappsköterska J. Han är fantastisk och härlig på alla vis. Lekte bort det på ett bra sätt för Lukas. 
Så nu hoppas jag det ska bli bra igen, men det tar säkert tid..
Nog om jobbigheter..
 
Efteråt åkte vi inom maxi för att inhandla lite ingredienser dagen till ära.
Där delades det ut rosor och jag och Lukas fick vars en. En himla fin gest!
Tack Ica Maxi!
 
 
Sen på hemvägen körde jag inom Lukas dagis och gav de lite gottis!
Ett stort vykort med en text jag skrivit till dom och en marabou chokladhjärtanask, 1 geischa ask och en paket med geléhjärtan.
De blev glada så de blev rörda! De nästan grät!
 
Det gör MIG glad att göra andra glada. 
Det kändes så bra och de är mer än väl, värda lite lyx!!
Bättre personal till min Lukas kunde jag inte få!
 
Medans Lukas sov middag bakade jag och Louise kärleksmums a la hjärtformade!!
 
Ska bli gott ikväll!
Brukar baka vaniljhjärtan men det är lite pilligt och hade varken tid eller ork..
Men de är förbaskeligt goda!!
 
Trevlig alla hjärtans dag på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0