Energirus och bullmamma

Ja jag kan ärligt inte säga vad det är för "fel" på mig.
Jag jobbade i måndags kväll och somnar därmed sent, runt midnatt.
Går upp 05.30 igår morse för att jobba hela långa dagen. Lukas går upp med mig och jag kände mig oförskämt pigg, en skön känsla, riktig skön, men lustig då man inte förväntade sig det.
 
Det höll minsann i sig. Jag jobbade på och kände mig oerhört energisk på jobbet. Jag tog och bakade bullar till mina pensionärer. Dels var det en som fyllde år och vad gör man inte för dem :)
Rejäl sats, runt 90 st bullar. Hälften med kanel och hälften med mandel och vanilj.
Degen blev kanon och alldeles lagom konsistens (vilket inte händer varje gång)
En del av bullarna! Fick bra betyg och det viktigaste var att mina pensionärer tyckte om dom!
Så glad man blir när man glädjer andra!
 
Hämtade barnen och var hemma vid 17. Åt middag och mös lite vid tv:n och sen var det nattning.
Sen kom fina Paue och passade barnen för jag behövde ut och springa då jag ännu var superpigg och energin rusade genom hela kroppen.
Det konstiga var även där att jag blev inte trött, började inte flåsa och allt kändes så skumt.
Efter ca 3 km kände jag att nej minsann, idag springer jag milen.
Och jag bara sprang och sprang och sprang likt jag aldrig gjort något annat.
Jag fick dock blåsor på insidan av hålfoten efter ca 6 km så jag hade rejält ont, men gav inte upp ändå..
Det blev 10.83 km på 1.08.38
Det längsta jag sprungit och var sååå nöjd. Riktigt riktigt stolt över mig själv och över min prestation.
Hade kunnat springa mer om jag inte haft ont. Annars var det inte jobbigt på hela rundan, bara sjukt skönt. Ville spara knäna lite också. Sprang ju milen 2 gånger i oktober förra året och fick enormt ont i ena knät, vilket resulterade i att jag inte sprang förrän till våren igen.
 
Behövde verkligen rensa huvudet, mycket tankar och känslor som behöver bearbetas!
 
Försov mig till 06.30 i morse så klart... varför inte.. Flög upp med ungarna och stressade värre än vanligt. Tur barnen var supersnälla och gjorde precis vad jag bad dem och inget strul inföll sig.
Var på jobbet 07.15 så hyffsat okej ändå.
Men likt förbannat pigg idag igen.
Idag bakade jag vidare när jag hade ångan uppe....
Äppelkaka i långpanna.
Oerhört saftig och god. Gjord på Blanche äpplen. 
Fick bra betyg idag också och de älskar hembakat. 
De är sååå värda det. Det är det lilla som räknas!
 
Fattar inte vad det var med mig, var banne mig inte trött idag heller. Hämtade Louise vid 16 (Lukas är hos stödfamiljen) och vi körde till stan för inhandling av dagisskor, skor och kläder till dansen. Hittade allt, perfekt!!!
Sen utom Maxi och åt lite lätt middag och handlade lite.
Hemma igen lite innan åtta. Sagoläsning och nattning.
Sen ca 20.15 så börjar jag baka bullar hemma då jag fortfarande har energi till tusen!!!
Så det blev 93 st mjölkprotein och laktosfria mandel och vaniljbullar!
 
I morgon bitti ska jag och Louise baka ännu mer.
Ska ju ha Me and I party på måndag och snart fyller jag ju år. Om 1 ½ vecka :D 
Perfekt att fylla frysen med bullar!
 
Sitter här nu 00.40 och är ännu pigg.
Jag kan inte minnas att jag varit så här pigg nånsin i mitt liv. Trots detta är jag ganska hostig med massa slem i halsen.
 
Helt underbart är det såklart men jag förstår inte vad "felet" är. För detta är då banne mig inte normalt!!
 
Kanske en energireserv som går in för att koppla bort allt annat. Lite mycket tankar och känslor runtomkring mig. Kärleken är underbar men mycket runtomkring som krånglar till livet lite.
Ibland eller ganska ofta så önskar jag att mitt liv vore enklare och inte så begränsat..
 
Nåväl, ska försöka sova nu så man orkar baka med loppan imorgon!
 
God natt på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0