Höstpromenad och VAB

Har inte hunnit blogga på hela dagen :(
Skulle jobbat men Lukas vaknade halv 2 i natt och kräkte ner hela sängen (troligen pga att Leucin är högt)
Avvaktade till i morse.
Men Lukas urin luktade jättesyrligt och det var bara att ringa dagis, jobb och CSK
Åka och ta prov och även kolla blodketoner, 1.2 så han hade börjar bryta ner sig själv.
In med kcal och minska proteinet
Skönt vi slapp ligga inne och få glucosdropp.
 
Jag var dödstrött, höll på att köra av vägen flera gånger då mina ögon och min hjärna inte alls ville koppla.
Känner att min sömn är alldeles för lite och jag orkar inte med mig själv längre. Eller barnen heller för den delen.
Måste sova, ska försöka prioritera om i mitt liv så att sömnen blir lite mer än 4-6 timmar om nätterna.
Behöver mina 8 timmar!
 
Väl hemma hann jag inte parkera förrän jag somnade i bilen och sov en tjugo minuter.
Var helt borta, usch vad jobbigt det var.
 
Packade ut Lukas i vagnen och begav oss till min fina vän J och det blev en 8 km promenad i blåst och kyla.
Riktigt kallt och det isade om öronen.
Men solen lyste stundvis och det var så skönt.
Gick så där lagom fort som det går när man har ett lass med 20 kg att putta framför sig också... :/
 
 
 
Vi såg massa skoj på vägen som Lukas gillade.
Hästar, hundar, bussar, stockalastbil, traktorer, lövsoparmaskin m.m
 
Sen blev det lite kalkonlunch som jag hade hemma och skulle haft på jobbet.
Sen lite kaffe och när J gick hem la jag mig på soffan och sov 1 timme medans Lukas ändå sov.
Gud så skönt det var.
 
Sen hämtade vi Louise och körde inom affären (Pepparkaksfilen börjar ta slut i kylskåpet)
 
Orkade minsann inte laga någon middag idag så det fick bli mackor och Pepparkaksfil!
 
Barnen är lagda, pannan är uppeldad, disken är klar, Lukas matdropp är blandat och klart, jag sitter här i pyjamas och ska inta soffan och njuta en liten stund (vilket ALDRIG händer)
Sen ska jag inta sängen 22.00 och hoppas vakna utvilad i morgon då det vankas utv. samtal för Louise på dagis.
 
God natt
 
 
TIPS!
Åt denna godsaken till mellis idag.
Underbart god och det smakar lite som ojäst lussekattsdeg.
Såååå gott! Blev kär med en gång!
 

Kommentarer
Postat av: Caroline L

Stackars liten!! Massa krya på sig kramar till Lukas! Hoppas du får sova gott och LÄNGE inatt vännen! Kram

2012-11-13 @ 17:45:57
URL: http://www.myheartbeatsfor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0