Härliga kväll

Kvällens middag var bland det godaste jag ätit på bra länge.
Sjukt gott. En enkel grillad flintastek med tex mex krydda, rotfrukter i ugnen, Rydbergs kalla bearnaise, grillade majskolvar och en krispig sallad. 
Första gången jag åt grillade majskolvar och det var himelskt gott. Vi hade brett på vitlökssmör på dom också.
Till och med Louise gillade det. Åt två bitar! Det ni, då är det gott!
Höll mig till 1 msk bearnaise, 2 pp
Men det räckte och jag njöt av varje liten klick jag fick i munnen. 
 
 
Gult är gott!
 
Mys i soffan med två jättetrötta barn
 
Louise hade träffat en jämngammal kompis (granne till Jenka) som hon lekte med hela em/kvällen. 
Här svängdes det i lianerna.. Såg riktigt härligt och roligt ut. Tur Jenka inte var så där himla rädd om sin Björk ;)
 
De samlade även ihop allt det klippta gräset och lekte med.
De hade verkligen skoj och man njöt av se det.
Men tro inte det var guld och gröna skogar hela tiden. 
Nej då, trotsa och tramsa tillhör vardagen i denna familjen.
Men det är roligare att ta upp de positiva sakerna som händer!
 
Louise ville inte följa med mig hem när jag kom, jag fick inte ens en kram. Hon ville stanna hos Jenka ännu mer. Jag har lovat att vi ska sova där allihop under mina nästa semesterveckor.
 
Nyduschad som jag är, renbäddat i sängen och jag ska krypa ner, trött och nöjd. 
Lukas har haft så ont idag, har haft svårt för att gå, stackaren. Hoppas de envisa blåsorna försvinner snart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0