Trötta och gott grillat

Denna dagen har vi alla tre varit enormt trötta.
Barn med trots, gnäll och en del tjiv sins emellan.
En mamma med lite mindre tålamod än vanligt.
Det tar hårt på oss att jobba/vara på dagis i 2 långa dagar och sen kalas på det.
Men kul var det så det är inte det.
Vädret idag har ju inte heller gjort en piggare precis.
 
Men Louise och jag har haft en hel del mys denna dagen också...
Spelat Hello Kitty memory och lekt med lera. 
Så roligt när man äntligen TAR sg tid att leka lite.
Får ju passa på när lilleman sover (vilket är mellan 2-3 timmar)
Så vi hade jättemysigt.
 
Louise vann som vanligt ;)
 
Vi hade jätteskoj
 
Koncentrerar sig
 
Lite resultat!
 
 
Ikväll när vi kom från eko så grillade vi med måffar (mormor jobbade)
Flintastek, rotfrukter i ugn, grillade majskolvar med vitlökssmör, och Rydbergs farligt goda kalla bearnaise.
Och ett glas rött till maten!
Som det satte fart på smaklökarna, riktigt ljuvligt gott.
Blande de godaste röda vinerna jag smakat, inte så tungt som vissa sorter kan vara!
Chile Merlot (pappa tog hem flaskan igen så jag hann inte ta en bild på flaskan)
 
 Jag vet att det ser lite fjuttigt ut. Jag åt ju mer ;)
Åt 2 majskolvsbitar, lite mer rotfrukter och lite mer sås så klart.
Smakade verkligen med grillat idag och detta väder!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0