I samma riktning

Efter en natt med mindre sömn pga av att Lukas drömde och var ledsen och pratade i sömnen... och Jag drömde intensivt även i natt.. Snälla låt mig drömma om harmoni och härliga stunder så jag kan sova gott och vakna pigg...
 
Men i alla fall, dagen tog vändning..
 
Efter frukost och diskning och lite lek så bar sig jag och barnen mot Maxi för lite handling, behövs nu när det ska börjas jobba igen.. (ja annars med så klart)
detta kylskåp är alltid FULLpackat.. konstigt, eller?!

Först ett stopp på apoteket för lämning av recept och hämtning av medicin till Lukas.
Barnen satt så fint och väntade på mig och inget spring eller bus.
Ofattbart!
 
På Maxi satt Lukas fint i vagnen hela tiden.
Louise hjälpte mig att ta varorrna och lägga i vagnen och hon var så stolt.
En enormt duktig hjälpreda som inte tramsade ett enda dugg!
Hade verkligen världens snällaste barn idag!
Sen blev det mjukglass att unna oss för vi varit så duktiga..
Lukas åt mat och allt gick kanon..
Tills han smakade lite mjukglass och råkade svälja lite strössel.. (hans nedra bekymmer med att tugga.. strössel jag menar, hur svårt kan det vara) 
Nej då kräker vi.. stackare, men det gick inte att göra något..
 
 
Hem och Lukas sov middag.
 
Louise hjälpte mig att skölja disken, packa in maten, hänga ut tvätt, vika och bära in tvätt på hennes rum, städa på hennes rum ja hon har varit enastående idag!
Och jag har kännt mig som världens bästa mamma. 
Och DET ni, händer minsann inte för ofta!
 
Sen minsann kom Jenka och Filip och Filip som hade kräftskiva igår hade mat med sig..
Hemlevernas med mat, lyx på lyx detta..
 
Västerbottenpaj, omelett med svampstuvning, Jansons frestelse, pastasallad, tzatsiki och brie.
Man blev mer än mätt idag med...
Supergott!
 
Nu minsann ska jag snart gå och sova så man kan ta itu med vägningen i morgon bitti och sen är det dags för jobb i morgon kväll!
Lägga sig vid 22.00, har nog inte hänt på det sista året, men tänkt tanken.. Ja det har jag gjort ungefär varje dag ;) Typiskt mig!
 
God natt, hörs i morgon bitti.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0