Doften av....

Hmm. Idag har varit en ren slappedag.
Skulle framkalla lite kort och satt här vid datorn och tittade igenom massa bilder. Usch, lite jobbigt må jag säga. Bilder på Lukas som sjukast och bilder på familjen som en hel familj och allt skoj vi gjort. Minnena finns för alltid kvar.

Såg någon bild från i somras på mig på verandan och bakom mig fanns åkern, stenjäret och skogen med en skymt av den åskblå himlen.

Jag på verandan

Kände verkligen lukten av nyklippt gräsmatta, folk som grillar, lukten av den kvava sommarvärmen, syrenbuskarna och fåglar som kvittrar. Barnen leker och man hör gräsklippare som kör. Motorsågar i skogen hörs, motorcyklar som susar förbi och man riktigt längtar efter sommarens alla underbara lukter. Till och med bensinlukten från alla mopeder som kör. Det går inte att beskriva känslan.
Helt enkelt underbart.

Alla minnen man har i detta huset och trädgården och allt därtill kommer som ett slag mot hjärtat. De minnena och känslorna sitter djupt inne. Kan inte riktigt släppa det även om jag vill. 

Sorgen är stor

Saknaden är stor

Tomheten är stor

och framför allt längtan efter evig kärlek är stor..... Om det finns något som kallas det. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0