Dagbok: Dag 21, 10-07-31 Flyttar upp till avd. 65 på BUS

Upp tidigt och gör mig iordning inför Enyas dop.
Åt frukost och och gick sen bort till Lukas en snabb sväng och sa Hej. Stoffe stannar hos honom och matar honom, han stannar kvar i Lund. Flyttar upp till barnavd. 65 på BUS (Barn och ungdoms sjukhuset) på fm. En förälder är tvungen att vara hos honom hela tiden. Därav att bara en av oss kunde åka hem på dopet.
Jag åker med Sara till Arkelstorp. Så underbart skönt med hemmaluft. Bara att få se huset och trädgården. Fick rysningar i hela kroppen. Vilken känsla. Arkelstorp som i vanliga fall inte är så märkvärdigt.
Men bara en kvart efter att vi kört från Lund saknade jag Stoffe och Lukas enormt mycket. Fick tårar i ögonen.
Louise blev så glad när jag kom. Men trotsas och envisas skulle hon.
Gick bra i kyrkan, men när sångerskan sjöng, grät jag massor. Så fin låt och känslorna gick till Lukas. Det var ett jättefint dop. Louise lekte med ballonger, så roligt att träffa Bianca. 
Åkte hem till huset. Frakallade foton och plockade lite.
På vägen tillbaka till Lund på em/kvällen åkte Sara med till stan, skulle på klassfest.
Jag stannade på JET macken för att tanka. Sara ser lite rök som kommer under bilen. Jag stod och betalade med kortet  så vilken tur Sara såg det. Tittade under bilen och det droppade under. 
Ringde pappa som var på Immeln färjan och firade farmors födelsedag. TYPISKT! Startade bilen och temperatur mätaren flög upp på max. Fick inte köra mer. 
Varför nu detta? Vi skulle ju till Lund och Louise var ju också med.
Fick ringa Jan-Eriksom kom och tittade . en slang som brustit och där hade allt kylarvatten läckt ut. Mamma och pappa kom också när de var framme med färjan. Pappa och jan-Erik lagade det provisoritskt. 
jag fick köpa en hamburgare till Louise så hon fick mat. Mamma och pappa fick ta min bil och Louise med sig hem då klockan hade hunnit bli mycket och var en lång bit kvar till Lund. Jag fick ta mammas bil till Lund. Klockan blev mycket och då inte lönt för Louise. Typiskt, när man hade sett fram emot att få alla 4.  Hon hade ju inte vilat på hela dagen heller.
Stoffe fick ju inte lämna Lukas så han hade inte ätit sen frukost och jag hade ju mat i bilen med till honom. Skulle bara kokat ris till. Stackars honom. Hade det varit jag, hade jag frågat personalen om något att äta, men sån är inte Stoffe. Så lite fick han skylla sig själv. Anledningen till att Stoffe inte ens fick lämna rummet var att det var en bakterie; Seratcia, som härjade på NEO, och Lukas var tvungen att testas negativt 3 gånger innan han får lämna rummet, för att inte riskera att smitta andra. Proverna skulle tas varannan dag. Skit, en hel vecka nästan ju, isolerade inom 4 väggar. JIPPIE.
Jag kom till Stoffe vid 21.45. Han hade huvudvärk och mådde jättedåligt. Vi beställde pizza så vid 23 tiden åt vi. Men Stoffe fick inte ner något. Han kräkte lite också och var jätteblek. Jag sov hos Lukas och Stoffe gick tillbaka till RMD-huset. Då åt han upp pizzan, fick tillbaka matlusten. Vilken lång och jobbig dag. När ska oturen vända? 

Louise på Enyas dop
Louise på dopet!


2 bildblad på Lukas till grannarna

2 bildblad jag gjorde till grannarna som var oroliga för oss. Lite på hur han varit och förändrats! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0