Happy girl

Denna dag har varit händelserik må jag säga!! 
Louise har sagt flera gånger idag att detta är hennes bästa dag.. 
Hon shoppade på stan, fick fläta mig, hade en av sina favoriträtter till middag; Pestopastasallad. Hon började nya terminen på ridskolan ikväll och hon fick sin dator som hon tjänade ihop till på jultidningsförsäljningen.
Hon somnade gott ikväll vill jag lova. 
 
Hon hjälpte till med maten, det gör hon ofta nu för tiden!! Roligt med sällskap i köket :) 
Lukas åkte till stödfamiljen i em så vi hade egentid ikväll. Längesen och riktigt välbehövligt. 
Vi tittade lite på Sune i em och mös i soffan med lite nybakat fröknäcke. Mums!! 
 
Hon rider i Olofström och det bästa tycker jag är att de har 45 min teori + 45 min ridning varje tillfälle. Nu rider hon på måndagar och hon kan rida varje vecka. 
Så himla kul att vi delar intresse. Dyrt är det men jag hoppas det lönar sig i längden. De tränade mycket balans idag, hur foten ska vara i stigbygeln, hur händerna ska hållas och provade att trava utan stigbyglar, de red i volter m.m. De fick lära sig mycket. 
Kallt var det i ridhuset som de alltid är. Men idag hade jag kaffetermos med mig!! 
 
Jag fick ett sms att jag hade ett paket att hämta ut från ett företag jag aldrig handlat ifrån. Blev chockad och trodde kanske Lukas råkat beställa hem något spel eller något..
Kommer hem och öppnar.. då fattar jag! Premien från jultidningsförlaget. 
Louise jobbade ihop till en helt egen Chromebook. En superfin bärbar dator.
Erkänner att jag är lite avis!! 
Hon tackar alla väldigt mycket som handlade av henne som gjorde att hon uppnådde denna fina premie ❤ 
Hennes glädje var så härlig att se, att hon själv jobbat ihop till en dator. Imponerad minsann. 
 
Har som varje år tittat på Cancergalan. Den berör lika mycket varje år. Jag har varit månadsgivare i 2 år nu och det ångrar jag inte en sekund. En hundralapp som man kanske slängt på godis eller annat skärp istället. 
Forskning räddar liv. Tillsammans kan vi göra skillnad. 
 
En kväll som denna tänker jag lite extra på de jag känner som inte vann kampen mot Cancer. Framförallt min älskade arbetskamrat som gick bort för ett år sen, bara 56 år gammal. Min väninnas man som också gått bort i ung ålder. Släktingar och vänners nära och kära.
Alla känner vi någon och ingen ska behöva gå igenom detta.
Tänk på vad du kan åstadkomma med 100 kr till forskning och vad du istället skulle kunna låta bli att köpa för de 100 kr. 
F U C K    C A N C E R !
 
Är just nu jättehes och har massa slem som är svårt att hosta upp. Hostan irriterar stämbanden och gör mig hes. Ni som kämmer mig vet ju mycket jag älskar att prata.. så detta suger verkligen!! 
Ont i halsen har jag också och inte ens 1/2 l glass hjälper.. haha!!
Äter strepsils, fishermans friend och dricker mollipect, citron och ingefärsshot, citron och ingefärste med honung i. 
Ingenting hjälper.. Någon som har något husmorsknep eller något som funkar mot segt slem och heshet.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0