Sockerberoende...

Ja det är lätt att bli i denna värld... godsaker finns ju precis överallt..
Men vad är konsten att stå emot det? 
Jag har gått upp en del i vikt och med min stress är det ju inte konstigt och sen att man gärna tröstäter gör inte saken bättre..
Tränar man, äter man bättre och de dagar man inte tränar äter man desto sämre, det borde ju vara tvärtom men jag har pratat med många runtomkring mig och de säger samma sak...
Beror antagligen på att sötsuget försvinner när man tränar. Att det händer något i kroppen när endorfinerna utsöndras.. 
En vän till mig började en tävling med sig själv att stå emot sötsaker och jag hoppade på.
För mig är det dag 2 idag. Tränade box igår och tabata idag. Slog nog lite väl hårt igår då jag har väldigt ont i höger handled just nu.. 
Känns ändå som en bra start på veckan! 
Skrev sista provet i Medicin 1 igår och det kändes riktigt bra! Väntar spänt på resultatet....
 
Det vi ska låta bli är godis, kakor, glass och läsk.
Finns ju i mat och så också men vi börjar här. 
Är ni på? 
 
Måste visa bilden på min sovande prins imorse, där ser han så lugn och fridfull ut. Tills han vaknar och demonerna flyger i honom. Haha!
Men när man ser detta stannar man upp och njuter lite extra innan man väcker honom. 
 
Idag blev det min favorit till middag. Kålpudding. Så jäkla gott det blev. Det har varit min favorit sen jag var liten. En wow upplevelse varenda gång.
Lukas fick stekt vitkål vid sidan om till sin mat och han älskar vitkål lika mycket som jag!! 
Sandra och barnen åt här idag. Hon jobbade hela dagen och jag var ledig så då är det roligt att kunna bjuda på middag. Vet själv hur lyxigt det är när jag har jobbat och sen komma till dukat bord. L Y X 🌟
Vi brukar bjuda varandra när det passar. Roligare att äta tillsammans!! ❤ Lite vardagslyx helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0