Effektiv dag!

Igår hade vi en av Louise favoriträtter till middag - Pestopastasallad :)
Hon är kräsen men detta gillar hon.. Konstigt nog.
Kokar upp lite penne och sköljer med kallt vatten.
Blanda runt med nån tesked basilikapesto (efter tycke och smak) 
Blanda i en paket fetaost, lite rökt strimlad skinka och ruccolasallad.
Nomnomnom... Serverade med nygräddade pumpabröd till.. Sååå gott!
 
Idag hade jag och Lukas heldag för oss själva!!
Började morgonen med ett besök på BUP, det gick bra!
Sen körde vi utom Intersport på Härlöv för att möta upp pappa/morfar för att köpa nya fotbollsskor till Lukas.
Hittade ett par jättefina som satt bra! Han var nöjd, visar er dem imorgon..
Sen körde vi till Maxi för lite lunch, blev en god kyckling och bacon macka och kaffe. Jag var sååå hungrig  Lukas är en laktosfri Risifrutti. Enkelt att ta med!!
Sen hann vi med en liten runda tivoliparken. Han köpte en plastboll på Maxi för 30 kr. Den sköt han med hela vistelsen på lekplatsen. Så lite som roar. Det var aningen kallt men så fort solen tittade fram var det lite skönare..
Sen styrde vi mot Bromölla och Klipp och Klös.. Där var det friseringsdags för Lukas. Projekt bort med kalufsen gick smidigt. Se så fin han blev. Min fina fina, envisa, kloka, omtänksamma, galna unge ❤
 
Ikväll vet ni.. Då lagade jag något helt nytt och det blev SÅÅ GOTT!!! 
Dubbelvikt schnitzel med ost och skinka. Panerad i parmesan. Alltså jag blev såld!! 
Lovar att dela med mig av receptet imorgon!!! 
Var på tabatan ikväll. Roligt pass. Var helt slut efteråt. 
Nu dags att sova. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0