Sjukstugan fortsätter..

Igår em tog jag mig ett tabata-pass. Eftersom det inte gick att åka iväg på Tabatan i byn så hittade jag på ett eget pass. Vädret var ju bara underbart!
Vi var ute från 10.30-16.30 
Lagade middag som Louise valde. Kycklingnuggets och ris..
Fick så mycket energi efter all sol och utevistelse att jag började städa en lördag kväll. Fick massor gjort, härligt! 
Lukas la sig och jag och Louise hade mellomys. 
Vi hejjade på Wiktoria men det fanns många bra i år!! 
Robin var också jättebra :) Stort grattis! 
 
Louise hade i början av veckan vad jag tror en mollusk på låret. Sen ramlade hon på skolan och skrapade upp knät. Varje dag efter det har det spridit sig och blivit massa plitor/blåsor.
Igår hade hon riktigt ont av det. Tittade och googlade på symptomen. Hon hade fruktansvärd klåda..
Vad jag kunde få fram var det svinkoppor. 
 
I fm ringde jag VC och fick en tid 11.10. 
Solklart att det var svinkoppor. Stafylokocker som satt sig i såren. Fick antibiotika kräm att smörja morgon och kväll i 5 dagar. 
Supernoga med hygienen och idag har jag tvättat allas sängkläder m.m  
Massa städning här hemma nu!! 
 
Lukas vaknade förkyld och hängig.. 
Blir en spännande vecka! 
 
 
Mitt träningspass:
Jobbar 20 sekunder och vila 10.
8 upprepningar per set. 2 övningen gar per set.
Totalt 6 set = 25 min intensiv träning!
 
Set 1:
Hopprep × 4
Jägarvila × 4
 
Set 2:
Kettelbell sving 8 kg × 4
Plankan × 4
 
Set 3:
Toe tap mot väggen × 4
Benböj med 8 kg kettelbell × 4
 
Set 4:
Dips mot trädgårdsstol × 4
Höftlyft med 8 kg Kettelbell × 4 
 
Set 5: 
Utfall med pinne över huvudet × 4
Ryggresning med pinne × 4
 
Set 6:
Höga knä × 4
Springa upp och ner i trappan × 4 
 
Jag körde 2-2-2-2 på alla övningar..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0