Pantjägaren

Idag var Lukas hos morfar och Lena när jag var på besök i stan. Sen tog vi en frallefika och sen började jobbet... Tvätta och städa bilen. JISSES!!! Jag ljuger nog inte om det var ett år sen sist. Man får ju skämmas, MEN det har inte legat på min priolista. Man måste ju prioritera och bilen har legat långt ner.. 
Lukas spelade lite boll med morfar, så härligt att se glädjen i Lukas ögon.. som han älskar det!
 
Efter några timmar var bilen klar och den blev som ny.. (ja, nästan iallafall) 
Men vilken skillnad, så himla skönt att ha den iordning inför alla semesterns trippar. 
Lukas hade hjälpt morfar när jag var iväg och han fick lön såklart.. Han fick välja pengar eller pantburkar.. Ja ni kan ju gissa vad han valde.. Han är besatt av pantburkar och att panta just nu.. Fått dille på det. Han ska spara till en cross säger han. Denna veckan har redan pantat för över 50 kr.. Så håll i era burkar och flaskor, annars kommer pantjägaren.. 
 
Det var Tabata i vanlig ordning ikväll. Jag kan knappt beskriva hur stolt jag är över Lukas. Han tränade hela passet med oss och var riktigt GRYM. Så roligt att dela intresse. Han är så stolt själv och det värmer att se.
Jag åt bananpannkaka med keso och bär till kvällsmat. Det var längesen och sååå gott!!
Det blev lång saga efter duschen idag. Så mysigt vi har det om kvällarna. Läst nästan varenda kväll ett bra tag nu.. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0