Gårdagen!

Igår morse var det provtagning för Lukas.
Det innebar en tidig morgon för oss alla tre. Inget som någon av oss var jätteglada för. Man har ju vänta upp och ner på dygnen nu när det varit lov. Måste vända rätt på det i veckan. 
Efter det åkte vi bortom Maxi för veckohandling.
Barnen samarbetade med scanningen. 
De var trötta när vi kom till toapappret så de tog sig en benvila.. :) Haha! 
Louise var med i en tipsrunda innan nyår och nu kunde man hämta sin vinst. En stjärtlapp och godispåse. Hon var snäll och gav Lukas en också fast han inte tävlat. Han blev så glad. Så snällt!! 
 
 
 
 
Jag lagade rösbetsbiffar till Lukas.  Alltså de är såå goda! Har ni inte provat så gör det.. Mmm.
Gjorde även 3 portioner grönsakssoppa!
Skönt att ha i frysen! 
 
 
 
 
 
 
Gårdagens middag hade Louise valt: Blodkorv med bacon. Gjorde då potatisbullar till Lukas och mig. Så fick han rösbetsbiffar istället för blodkorv.
Tycker det är viktigt att vi försöker äta liknande. Jag strävar efter det så mycket det går och får ihop det för det mesta.. Lukas blir så glad när vi äter likadant! 
 
 
 
 
På kvällen kom Minya och sov över hos Louise.
Jag tittade på cancergalan och det berör lika mycket varje år.
Jag har många nära som lider av denna hemska sjukdom och många som blivit "friska"
Alla finns i mina tankar dagligen och lite extra igår ❤
Förra året blev jag månadsgivare på cancergalan.
100 kr är inte mycket och det kan rädda liv. Snälla gör som jag och många andra och bli månadsgivare.
Tillsammans mot cancer! Tillsammans räddar vi liv!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0