Boosta med..

Citron och ingefärsshot tänkte jag prova.
Det ska ju motverka förkylningar och vara bra för allt möjligt!! 
Tog 1 l vatten och rev 200 g färsk ingefära (med skalet på) grovt och blandade i.
Lät värmas upp till 60 grader ( över 60 grader försvinner vitaminerna) 
När det sjunkt till 40 grader så sila bort ingefäran och blanda i 1/2 dl honung.
låt svalna och pressa i 2 citroner.
sila och häll upp på flaska.
Den håller i 1 månad i kylen.
Ta en shot varje morgon och om man vill även kväll.
Den är stark men bara den hjälper så ska jag vänja mig!! 
Barnen klarade inte den, trots att jag blandade ut med vatten.. 
Jag ska iallafall vara frisk nu!! 
 
Tog en pw med stavarna i em, blev 6 km idag med..
Ikväll blev det även Tabata. Kroppen har legat i nu i 2 dagar. Ska nog vila imorgon!! :)
Efter träningen satt det gott med middag. Potatismos och kycklingpinnar med remouladsås.. Åhhh vad det smakade gott..
 
Lukas vaknade vid 21 och skrek och var jättevarm. Kunde inte te sitta stilla och tårarna fyllde nästan hela hans mage. Han hade ont i sina ben. Vägrade ta alvedonen och bara grät och grät.. Till slut fick jag sonda det efter om och men (han ville inte det hellet) Ibland är det lite extra bra med knapp :) 
Låg och klappade och smekte honom över ryggen tills han tillslut somnade.. Han var helt slut lilla gossen. 
Troligen växtvärk, han har haft en del bekymmer med det.. Han låg och vände och vred på sig och kunde inte ligga stilla. Det måste vara fruktansvärt.. Nu sover han gott och jag ska göra detsamma!! 
 
Natt natt.. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0