OP PAC för 2:a gången

Det var upp 07 och duscha och mysa in i det sista.. 
Sen åkte vi upp till OP salen. Där började han gråta och då jag med. Han var så nervös och orolig.. Han fick sin narkos och somnade gott med mig intill. Jag pussade honom och sa att jag älskar honom. 
Sen var han borta i 3 timmar.. Jag åt frukost under tiden. 
Misstänkte eftersom tiden gick att de säkerligen fick sätta en ny port på vänster sida och mycket riktigt var det så.. Hade hoppats på att de kunde rättat till den gamla, men men..
Det hade tydligen varit svårt att få bort den då den nästan växer fast i väggen. Men de fick ut den till slut. Anledningen till att slangen knyckat sig var antagligen för att Lukas har växt och slangen har inte räckt till. Han fick ju den vid 1.5 års ålder. 
  
Kom upp till uppvak vid 11.15. Han vaknade till vid tolv och hade jätteont. Fick lite morfin. Kunde knappt vrida på huvudet. Tejpbitarna stramade och gjorde ont. Stackare... Somnade om lite igen. Nån timme senare kom vi ner på avd igen. Han har ätit 1/2 isglass, resten har han fått i knappen. Kräkt 2 gånger ikväll. Illamående, antagligen efter narkosen. Glucosdroppett går också. Ska ha droppen inatt och hoppas han vill äta lite imorgon. Tanken är hemgång efter lunch imorgon. 
Han röntgades i em för att se om pac:en ligger rätt. Och det gjorde den!
Han fick medicin mot illamåendet så hoppas det inte blir mer kräk ikväll/inatt. 
 
Han öppnade lite presenter som jag och Louise hade med oss. Ett måste när man opererats.. 
 
Det har vräkt ner snö här några timmar nu. Alldeles vitt ute. Har ju lovat oväder och klass 1 varning i hela Skåne ikväll och inatt. 
 
Nu sover han äntligen och jag ska ladda upp med Gåsmamman snart!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0