Våga prova..

 Idag var en mycket bra dag på jobbet.
Jag skrämde vår SSK och student så att en boende skrattade så enormt mycket och tyckte det var bra gjort. Det gjorde hela min dag. Att se henne skratta så ger så mycket tillbaka.. Det är verkligen de små sakerna som gör skillnad. Jag älskar mitt jobb men ledning och organisation är under all kritik. 
Varför ska man behöva kämpa för sina rättigheter? Det verkar ibland som om vi bara har en massa skyldigheter.
Idag hade vi riktigt kul på jobbet och det är viktigt. Att kunna skojja och skratta är värt så mycket. Både för boende och personal. När man kommer in och folk är glada att se en och glada att just jag är där den morgonen och hjälper dom. Det är den bästa belöningen jag kan få i mitt jobb ❤ 
 
Nåväl. Louise åkte till sin pappa idag och jag hade sista strategiutb tillfället på BUP idag. Mycket givande.
Mormor hämtade Lukas och jag hann bara genom och slänga i mig mat och sen lämna honom på kvällens disco. Nervös var jag då det inte riktigt funkat de gånger han varit där. Nu har han ju medicin så jag höll tumnarna. DET HADE GÅTT JÄTTEBRA!!! Då värmer det i hela mammahjärtat. Att faktiskt se positiva resultat. 
Vi är fortfarande i inkörningsstadiet men 36 mg concerta verkar funka just nu.. någon biverkning men det kan vara övergående. Vi kämpar vidare. 
 
Under tiden tog jag en runda på rullskidor. Ja hör och häpna.. Fått låna av en arbetskollega. Vi tog rn runda ihop. Min "coach" haha!!
Jag har ju planer för nästa år.. berättar mer närmare men det krävs träning och uthållighet.
Andra gången i livet jag stod på ett par rullskidor. 3.8 km blev det. Tro det eller ej men det är faktiskt väldigt kul. Jobbigt med tekniken men en härlig känsla när man kommer in i det.
Ni som är sugna, prova på! 
 
Känner STOR sorg för Stockholm och Sverige idag. Skänker tankar till alla drabbade ❤ Vart är världen på väg. Känns som ett nytt världskrig håller på att bryta ut. 
Jag är inte förvånad men ändå chockad. Händer detta verkligen?! 
 
Somnade på soffan med vinglaset idag igen. Mina standardfredagar :) haha 
 
God natt på er och var rädda om varandra. Kramas lite extra mycket i helgen!
 
 
Mitt kusinbarn gjorde flätor på mig igår. Lyxigt att vara fredagsfin i håret. Tack hjärtat ❤
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0