Håll dig frisk..

Tänkte dela med mig av mitt bästa hälsotips..
Den 24 januari i år gjorde jag min första sats och har gjort många efter det.
Citron och ingefärsshot.
Har minsann inte varit sjuk en gång sen jag började. 1 shot varje morgon och kväll.
Barnen har varit sjuka men jag har klarat mig.
Så jag tror stenhårt på detta.
 
Tar 1 l vatten och grovriver 200 g färsk ingefära med skalet på och lägger i vattnet.
Sätter i en termometer och sätter plattan på 3:an.
Låter värma upp till 60 grader.
Sen tar jag grytan från plattan och låter det svalna till 40 grader. 
Silar bort ingefäran och blandar i 1/2 dl flytande honung. 
Låter svalna ordentligt och pressar i saften från 2 citroner.
Silar och häller på flaska/bringare.
Håller ca 1 månad i kylen. Men den vara sällan så länge..
 
Testa och se själva!!  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0