3 rätters myslördag

Igår kväll efter jag vilat åkte jag hem till mina underbara vänner Sandra och Razvan och barnen. Razvan skulle bjuda på 3 rätters.. Han överraskar alltid och bjuder ibland på rumänska rätter.
Till förrätt var det en sorts köttbullar (med bla ris i) kokta i en hemmagjord tomatsås.
Serverades med creme fraichesås och bröd.
Till huvudrätt blev det böngryta med bröd.
Till efterrätt serverades karameliserade päronhalvor med daimglass.
Alltså allt var verkligen supergott!!
Älskar mat från andra kulturer, så spännande. Kul med nya smakupplevelser:) 
Vi tittade på Så mycket bättre och sen hyrde film. En mysig lördag!! Underbart att umgås med människor som betyder mycket för en och man kan vara som är.. trött och sliten och kunna somna på soffan.. haha.. Det är de vännerna som betyder mest. Där man kan vara sig själv utan att det är tillgjort eller konstigt..
 
Love You ❤
Så mycket bättre är ett av mina favoritprogram. Jag gillade Jill Johnssons och Dannys tolkning av Thomas Nilsson. Riiiktigt bra! Vad tyckte ni? 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0