Vilken kväll

Barnen var överlyckliga i morse över att snön äntligen kommit. Ja jag också, jag älskar snön och vintern.
Visst är det något speciellt med den första snön, man bara väntar och längtar och rätt som det är så är den här. Så ljust och vackert. 
När jag hämtade barnen i em vräkte det ner stora enorma flingor. Syns dåligt på bild men det var sååå mäktigt. 
Hemma efter vi ätit struntade vi i alla måsten och gick ut och lekte i snön. Jag och Louise gjorde en snögubbe, Olof såklart ;) 
Sen gjorde vars en snölykta.
Lukas ville mest bara rulla stora bollar.
Louise drog han i pulkan och sprang lite, han ramlade av och vi skrattade så hjärtligt allihop.
Han hade fyllt sin pulka med snö och satte sig på den och skulle ha sin stora snöboll i knät.
Tokiga underbara unge.
Vi hade en fantastisk, underbart timme ute innan det var dags för kvällsmat, dusch och läggdags. 
Så härligt att se barnens lycka och glädje över snön.
Lika bra att passa på att leka medans den är här, snart är den väl smält igen.
 
Berättar imorgon om vad jag har gjort hela dagen idag! 
Godnatt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mysigt på vår veranda ikväll 
Trackback
RSS 2.0