Lycka och ett kvällstips

Lukas fick post idag. Ett stort paket. Jag anade direkt vad det var.
Alltså den lyckan när han öppnar och ser att det är hans chokladkalender som hans dietist har skickat. Proteinfri choklad. Det är underbart att se den glädjen hos honom. Ville provsmaka direkt men nej nej, vi får allt vänta till 1 december :) Det går ju snabbt dit.
Vi bjöd mamma/mormor på middag idag. Lax, potatis och sås. Varit sugen på det jättelänge. Åhhh så gott det var! Blev över till en lunch till mig imorgon. Perfekt! 
 
Sen passade hon barnen när jag åkte till kvällens Yoga. Jag var sjukt trött och sliten och orkade knappt åka iväg idag.
Men jag gjorde det.
Första gången denna terminen åkte jag på kristallsjukan och har inte vågat mig på det igen. Men idag gjorde jag det och gud vad skönt det var. Jag behöver verkligen det lugnet och kroppen bara slappnar av. Superhärligt! Har ni inte provat så gör det, ge det en chans.
 
Hela dagen har spenderats med vatten, disksvamp, trasor, rengöringsmedel etc. Till projektet vi håller med.
Ikväll har jag fixat, tänkt och planerat lite. Åh vad jag längtar till att få berätta och visa er! 
Håll till godo.
Efter lämning av barnen i skolan imorgon ska jag direkt vidare mot veckans 5:e möte!
Sen lite vidare planering av projektet här hemma. 
 
Ett tips ikväll är att tänka 3 positiva tankar innan ni somnar. Skriv ner 3 saker du är nöjd med under dagen i ett block. Som gör dig nöjd. Det kan tänkas låta löjligt men skrivning var en positiv effekt. Man sover bättre när man avslutar så. Det funkar jättebra för mig. Det behöver bara vara enkla saker.
 
Mina 3 saker idag är:
Jag blev klar med städningen som jag planerat ha klar 
Tog mig till yogan. 
Struntade i disken eftersom jag var trött och tar det imorgon. (För mig är det ett stort steg då jag har kontrollbehov och vill helst inte ha disk till morgonen) Något jag övar på. Att hellre få mer sömn och diska på fm när man har ny energi. 
 
Vill ni dela med er om vad ni är nöjda med under dagen så kommentera gärna! 
 
God natt på er kära följare ❤ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0