En bra dag

Vilken morgon. Den började med att Lukas och jag mös i sängen, kliade varandra på ryggen och ritade med fingrarna så vi skulle gissa vad det var. 
Sen gick han ner och satte på kaffe till mig HELT SJÄLV och hällt upp i min kopp. Jag blev chockad, det smakade gott också! 
Han hade tagit mitt knäckebröd och brett smör och hyvlat ost på och serverat mig, massa vatten och min c-vitamin. Så stolt man blir ❤ Min stora kille, vet precis hur han ska få sin mamma glad!
 
Sen blev morgonen kaos innan vi kom iväg. Phu, dessa morgonrutiner tar kål på en. Just nu är det extra mycket pga olika anledningar.
Vi kom i alla fall iväg till slut mot badhuset. Sabina och Minya hämtade upp oss.
Det blev en mysig heldag där och barnen hade jätteskoj. Lukas simmade och jag blev stolt. Och i te tala im han själv, såå himla nöjd! Han lärde sig inte riktigt efter simskolan i somras. Han dyker fantastiskt och även jag fick visa mina dyk från trampolinerna. Vi åkte vattenrutschbanan och jisses vad det gick undan. 
En mycket mysig och härlig dag.
 
Hemma lagade jag tacosoppa enligt Louise önskemål. Barnen spelade UNO under tiden. Så mysigt att höra deras prat och hur de hjälpte Lukas medans jag lagade mat. En mysig stund i köket alla tillsammans. 
Maten blev kanon; Tacosoppa med gratinerade tortillachips enligt Jennys matblogg
Jag gick upp med Lukas 18.40 och vi läste en lång godnattsaga och vi myspratade. Vi myste i 30 min, jättehärligt. Tjejerna pysslade på rummet. 
De satte på en film och fick in gottis på hennes rum. Jag tog min gotteskål och satte mig i soffan framför mina program, Bonde söker fru och Greys Anatomy 
En fantastisk kväll en helt vanlig onsdag! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0