Talet 9

 Louise fick ju ett uppdrag av mig igår. 
Vi satt och gjorde hennes matteläxa, skulle kunna alla tal som kan adderas till 9. Hon hade lite svårt för det. Jag tog fram 9 makaroner och vi räknade med dom.
Jag gjorde först en stencil till henne med blandat + och -. Full pott :) 
Sen gjorde jag en stencil för talet 9.
Full pott där med. Hon hade räknat med pennor sa hon.
Hon tyckte lapparna var kul att göra!
Imorse när jag förhörde henne i bilen på väg till skolan kunde hon alla talen i huvudet. Så stolt jag blev.
Man lär sig alltid bäst genom att skriva ner saker och detta tipset fungerade verkligen. 
 
Vi lagade middag ihop sen, hemmagjord potatismos och fiskpinnar. 
Vi ritade igelkottar och skrattade åt vilken som blev fulast, kittlade varandra tills vi grät. LYCKA!
Sen körde vi en runda fia med knuff innan läggdags. Hann även med en godnattsaga. Riktig kvalitetstid, för oss båda. Älskar våra egentidskvällar. Louise sa att det hade varit så mysigt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0