Njuta i stressen

Idag hade jag läkarbesök. Hade glömt skriva upp tiden så jag kom en timme för tidigt. Inget öppet heller så jag fick snällt vänta.. 
Sen efter det så tog jag och unnade mig en lyxfika. Har varit sugen på denna saffransbulle inne på Espresso House länge men inte köpt den.
Tycker lite synd om mig själv idag då jag är så hes och rosslig och knappt har nån röst. Så jag unnade mig en god varm chai latte och en utsökt saffransbulle.
Jag satt och tittade på folk som skyndade hit och dit.  Jag bara satt lugn och njöt av min lilla stund ensam. 
Det blir ju jul ändå, sägs det! 
Jag gjorde lite små ärenden innan jag begav mig mot Maxi och mötte upp min kusin för en god lunch.
Pannbiff, mos och sås.. Så gott!!
Sen passade jag på att köpa all julmat. Skönt att ha det gjort kan jag säga. Massa folk idag och tänk vad det blir senare i veckan. Phu.. 
 
Jag hämtade barnen och för första gången på länge ge var det en lugn hämtning. Minns knappt sist det hände.
Vi åt så lyxigt middag som pepparkaksfil och rostade mackor. Det ni, är lyx för denna mamman. Att slippa laga mat! 
Sen körde vi till plantskolan och köpte lite julblommor och vi hade en såå mysig stund vid köksbordet. Vi satt och skrev julkort tillsammans alla tre. Sån mysig känsla.  Minns alltid hur min mamma satt i köket med en enorm hög med julkort som hon alltid skickade när vi var små. Det är något speciellt att få skänka en liten tanke så på julen. 
Likaså att få, barnen blir helt lyriska när det dimper ner julkort i lådan.. 
 
Nåväl, nu är det godnatt, dags för förhoppningsvis sista sjukhusbesöket för Lukas detta året. Provtagning imorgon bitti. Så vi har ett nytagen prov inför julhelgen. 
Hoppas ni haft en fin måndag! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0