Kompismåndag

Idag hämtade jag barnen 13 och de hade vars en kompis med sig hem.
Båda var glada och nöjda. 
Hade fixat lite frukt/grönsakslandet och pepparkakor till mellis. Så mysigt att fika tillsammans alla vid bordet. 
Det är inte ofta att Lukas har kommit postat med sig/följer med kompis hem. 
Allt blir så styrt av tider. 
Han brukar äta middag vid 15.30 (kan sträcka sig till senast 16 nångång)
Så vi äter allihop då. Lite väl tidigt för andra men de flesta barn som är här blir utfodrade då vi äter då :)
Gjorde Lukas raggmunkar i fm och även salladen.
Härligt när man lagar mat till mer än sig själv och Louise. Tycker om att vara många vid matbordet, blir mer stämningsfullt..
Roligt när vi äter likvärdigt. Jag och Lukas var nog de som åt bäst, vi älskar ju raggmunkar.
De andra tyckte inte det var någon höjdare, haha...Men fläsket gick åt i alla fall :)
Jag var ute och spelade fotboll med grabbarna en runda. Kallt men friskt ute. Med aktiva killar krävs aktiva lekar.. Jag agerade målvakt. En dålig sådan. haha 
Nöjd över dagen och mäkta trött lägger jag mig nu. Barnen var nöjda över dagen och det värmer att höra! 
 
Ska försöka orka upp och ladda för Luciamys med barnen framför tv:n imorgon bitti..
Zzzzz 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0