Före och efter projektet!

Vårt projekt var i höstas att göra om mitt "skräprum" där jag samlat ALLT! Fullproppat med barnens urvuxna kläder, leksaker, mina skolgrejer i massa lådor, soffgrupp och soffbord, vhs lådor, fotoalbum i lådor x flera, presenter, inslagningspapper, 2 lagerhyllor med Lukas mat och knappmaterial och ett bord fullt med mina scrapbookinggrejer. Ja jag hann aldrig ta en förebild.
Vi slängde 1 hästsläp med saker (då även från resterande av huset och källaren)  Men mycket slängdes och kläder gavs bort. Så himla skönt men jobbigt innan det var klart.
Sen skulle taket målas vitt då allt är av trä och därmed mörkt. 
Thomas hjälpte mig och det blev superbra!! Riktigt nöjd.
 
Sen skurade jag golvet med en disksvamp och det städades av ordentligt. Rummet har liksom inte använt på 8 år, bara som förvaring. Så där var skitigt! 
Sen började vi möblera, köpte ny säng på Jysk, ny matta på Ikea och tv-bänk på Ikea fynd. Taklampa på Eko och gardin och gardinstång också på Eko.
Resten har han fått och haft innan. 
Han blev så nöjd, kunde knappt fatta att det var hans rum.
Innan har han haft en säng i mitt rum och lekrummet där nere, väldigt litet.
 
Elektrikern var här igår och gjorde det sista.. satte dit 3 nya eluttag. Fanns bara 1 i hela rummet.
Det var INGET lätt jobb. I fredags var han här och bytte ut proppskåpet mot ett nytt med säkringar och jordfelsbrytare.. Var utan ström heeela dagen. 
Var inga jordade sladdar i väggarna mer än i Louise rum. Han fick borra från Louise rum och rakt upp till Lukas. Det var minsann ett projekt som hette duga.
Men han var fantastiskt duktig, från Holje el.
Mycket nöjd med resultatet och nu är hans rum komplett. Även brandvarnare är uppsatt!! 
Han älskar verkligen sitt nya och första riktigt egna rum. 
 
Tusen tack till alla som hjälpt mig. 
Mamma med rensning av rummet, städning och möblering.
Pappa för att han körde allt skit till tippen och hjälp med att bära upp möbler och borra och sätta upp hyllor, listor, taklampa, gardinstång m.m.
Lillebror som hämtade hem sängen med jobbelastbilen och även monterade den och även tv-bänken.
Thomas för målningen och montering av tv:n på väggen.
Kalle på Bosses färg för mycket bra service och hjälp.
 
Utan alla er hade det aldrig blivit något rum.
Jag har inte orkat eller kunnat göra allt själv. Tusen tack för era insatser. Jag och framförallt Lukas är oerhört nöjda och tacksamma!  
 
Här kommer en bildbomb:
Före
 
 
 
 
 
Under 
 
 
Det färdiga resultatet 
 
 
 
 
 
 
Spelhörnan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tacksam för era tankar kring rummet?
Trackback
RSS 2.0