BUP och läkar/dietistbesök i Lund

Ja nu är jag trött i både kropp och knopp! 
Lämnade barnen i skolan 8 och sen körde jag hem och eldade och piffade till mitt grådaskiga jag lite grann.
9.40 styrde jag mor BUP. Jag och Lukas psykolog gick igenom testerna han gjort och vad hon kommit fram till.
Berättar mer en annan dag om det.
 
Sen åkte jag bortom Maxi och hämtade min julskinka på 4 kg som jag beställt. Den är färsk så den ska gnidas imorgon på annadagen (9 dec). En gammal tradition som jag är uppväxt med. Sen ligger den under lock i 3 dygn. Då hälls en kall saltlage på som man kokar dagen innan och som svalnat. Sen ligger skinkan i den till den 23 dec. Då kokas den i några timmar och sen griljeras den. Åh så gott det blir. Det är sån skillnad på färdigkokt eller om man gör den helt från grunden! 
Hur gör ni er julskinka? 
 
Sen i alla fall så köpte jag med mig en chai latte och styrde bilen mot skolan för att hämta Lukas 13.00.
Körde hemom snabbt i 10 min. Packade ihop mat till oss och slängde i pannan. 
Sen styrde vi mot Lund där vi hade läkar och dietistbesök 15.00 
Det drog ut lite på tiden. Det var lite diskussion kring en del av hans aminosyror som ligger väldigt lågt och vi vet inte riktigt varför. Sen skulle vi äta där och klockan hade då blivit 16.45. Tur man lagade mat igår så man kunde ha med sig idag. Planering är verkligen A och O i mitt liv.
När vi kommer till automaten där vi ska dra kortet för att betala för den tid vi stått parkerade så är naturligtvis den ur funktion. Blev måttligt irriterad. Fick ringa Qpark och vänta 25 min i kö tills de till slut hjälpte mig att checka ut via telefon. Klockan var nu 17.25 när vi styrde hemåt. 
Louise som var hos kompis i Vånga hämtade vi på vägen och var hemma igenom dörren 19.00
En kvart senare kom Lukas stödfamilj på lite avskedsfika. De åker på semester i 5 veckor på lördag. Väl unnat för dem! 
Det blev lite glögg, pepparkakor med ädelost och lussekatter. Gott, enkelt, mysigt och juligt! 
Det har ju blåst riktigt ordentligt ute idag. Det var tur man höll igång pannan föga här var varmt och skönt när vi kom hem. Återigen god planering behövs! 
 
Imorgon bitti ska jag och Lukas till BUP. Detta eviga körande... helgen är även fullbokad.
Louise har genrep med dansen imorgon kväll. Lördag har hon dansuppvisning och vi är iväg hela dagen. Söndag är det överraskningsfesten för min mormor som fyller 75 på Lucia! 
Hujedamej!! :) 
 
Stormigt värre idag ;)
Put a smile on you're face
Lukas somnade på vägen dit. Han hade min scarfs som filt. Mysigt! 
Åh vilken gran. Det första Lukas gjorde var att springa fram och krama tomten. Goa unge! 
 
 
Trackback
RSS 2.0