4:e adventsmys

I em åkte Lukas till en kompis och mamma kom hit för det årliga julköttbullegörat. Det blev 138 köttbullar. Mums!  
 
Jag och Lukas har haft en helg för oss själva. Louise har ju varit hos sin pappa och kommer hem imorgon!
 
Vi har spelat spel och myst på hans rum. Sen gjorde vi oss vars en kopp varm dryck. Jag tog te med massa honung i och han ville ha varm choklad. Han fick sin kvällsmat och vi myste ner oss i soffan till 2 avsnitt av julkalendern och 2 andra små program. Så mysigt att kunna sitta och mysa med honom. Inget som hör till vanligheterna med herr spring i benen. Åh vad vi njöt. Brukar sällan äta i soffan så Lukas njöt massor av det. 
4:e adventsmys på hög nivå ❤ Han och jag!
 Han tappade äntligen sin 4:e tand som hängt lös i nån vecka nu.. Han hoppas tandfen kommer inatt.. Vi får väl se :) 
 
Jag är så rosslig och slemmig i halsen. Känner mig halvkass. Är jättehes, så det lät sådär vid godnattsagan ikväll. 
Jag åt frukostbuffén och sen inte middag förrän 15.40, som bestod av lite pasta och 2 morotsbiffar (åt samma som Lukas idag) Så mätt har man hållt sig hela dagen ;)
 
Hoppas ni haft en bra helg. 
Hoppas må bättre imorgon. Har ju fullt upp denna kommande julvecka!
 
Min köttbullemamma ❤
 
Fick hjälp med disken ikväll. Vi hade en så härlig stund och diskussion. Han pratar ju hela tiden och han har sån fantasi och är så klok..
Han bakade med ingredienser. Skummet var socker.
Jag frågade om det var sockervadd?
JA det var det och det skulle bli till mig.
Han spillde på golvet och jag som är så petig pustade lite.. Jag sa att du behöver ju inte hälla det på golvet.
Han svarade då att jag har ju beställt sockervadd och då får jag ta det. Det är ju bara att torka upp sen. Det är ju ingen fara...
Nej då kan man ju inget annat än att le. Min kloka son! 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0