Nyårsafton 2014

Ja nyår blev inte som jag tänkt!!
Jag och barnen var inte njudna nånstans.. Kände mig faktiskt enormt ensam en sån dag.
Jag brukar bjuda på nyår men de jag brukar umgås med kunde inte komma.. Alla firade på annat håll.
Till och med barnen reagerade då de inte hade några kompisar att fira in det nya året med..
Men när nu dagen kom och båda barnen är förkylda, Lukas genomförkyld och hostig utav tusan och hade feber kvällen innan, så var det kanske lika så bra att inte umgås med någon.
Vi åkte hem till mina föräldrar som hade gäster, men vi var välkomna ändå.
Det blev god mat och bingolottospel.
Jag hade fixat för och efterätt, för att Lukas skulle få likadant!
Det bästa av allt var ändå att få skåla med barnen och fira in det nya året med dom!
De som betyder allra mest för mig, Louise och Lukas. Vad vore jag utan er..♥
 
Hade köpt nytt ögonskuggeset förra veckan nu till nyår. 
Köper allt mitt smink från Mary Kay
Blev väldigt nöjd med resultet. Rosa och lila är ju mina färger :)
 
 
 
 
My beautiful princess 
 
 
 
Smörstekta våfflor med stenbitsrom
Receptet är från Jennys matblogg
Serverades med vispad creme fraiche, rödlök, löjrom och dill (vi använde tångcaviar/tångrom då det är proteinfritt så alla fick likadant) Jättegott!
Lukas fick precis samma som vi fast hans egna våffla.
Han gillade det och åt upp allt!
 
Min snorige prins!
Pappa stod för varmrätten.
Fläskfilégryta, hasselbackspotatis och vitlöksbaguetter.
Också jättegott!
Jag hade gjort efterätten: Lingonpannacotta!
Galet gott alltså, helt perfekt smak. Inte så sött som det kan vara, även om jag gillar sött
Även detta recept är taget från Jennys matblogg
Självklart fick Lukas också lingonpannacotta.
Gjord på grädde, gelesocker, vaniljsocker och lingon.
Han gillade detta också!
Lyckat trots allt!
 
Det blev en lyckad kväll förutom att Lukas hostar så han kräks..
Han tog evighet med de flesta måltider. Seg och hängig..
Stackare en sån dag..
Men barnen blev jätteglada när jag väckte dom och vi gick ut och tittade på de fantastiskt fina raketerna som grannarna sköt upp.. 
 
Jaha vad ska man då säga om 2014...
Det var väl året då jag lärde mig acceptera Lukas sjukdom och mitt lite annorlunda liv
Att jag de sista månaderna lät mig stressa ner och njutit i soffan i stället för alla måsten fram till tolv på natten
Lukas har inte varit inlagd på sjukhus på ett helt år idag!
Louise började skolan
Jag har lärt mig en del om mig själv, men har en bit kvar!
Varit på en av mina bästa vänners bröllop, det första i min vänkrets
 
 
Hoppas verkligen att 2015 blir mitt år att han den där Mr right dyker upp.. Om han nu finns vill säga, börjar tappa tron på det..
 
Hoppas ni alla som hade vänner att fira med hade en fantastisk nyårskväll! 
 
Nu ska jag sova och imorgon fm väntas massage, kan inte sätta ord på hur skönt det ska bli, sen blir det bio på kvällen med finaste Mia!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie persson

Vilken snygging 👌
Så synd att Melvin o Lukas var sjuka. Hade varit kul om ni varit här på nyår. Men vi får ses så snart barnen är friska. Stor kram.

Svar: Åh tack :) Det är ju du med.. Ja det var otur. Vi hade gärna kommit om alla varit friska!! Ja vi måste ses. Längtar massor efter er, men vill absolut inte riskera att smitta ner lille Melvin. Hör av oss när vi är helt fria från all skit. Kram
Therese

2015-01-02 @ 08:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0