Veckoinlägg

Ja som jag avslutade förra inlägget att det skulle bli en lååång vecka..
Jo minsta sagt, men underbar samtidigt!
Tänkte återberätta vad veckan har inneburit.. förutom de 6 av 7 dagarnas jobb ;)
 
Middagstips i vardagstressen..
Pitabröd med tacokyckling.. Finns färdigt i påse att bara steka.. 
Lite grönsaker och en sås/dressing.
Perfekt när tiden tryter för storkok!!
Supergott!
 
Våren har smugit sig in på våran tomt :)
 
Körde ett TRX pass i torsdags efter 2 veckors uppehåll pga den sega bihåleförkylning..
NU trotsade jag den och tränade, Sjukt vilken energi jag hade och kroppen mådde såå bra igen.
Det blir som ett gift för kroppen, jag kan inte vara utan min träning.
Det är så mycket mer... gemenskapen, glädjen, endorfinruset, välbefinnandet, kroppen stärks, alla dessa underbara människor man tränar med.. Musiken, ja allt gör det hela till en underbar träningstimme där man har riktigt roligt!
 
Jag och Lukas hade fredagsmys på fm. Mös framför Frost och jag läste på i min bok..
 
Provade en ny rätt till Lukas..
 
 
 
 
Pytt i panna med rödbetor!
 
I msk sesamolja
65 g potatis (kokt)
20 g hericot verts
10 g gul lök
40 g morot
20 g champinjoner
 
1.76 g protein och 223 kcal / portion 
 
Delade grönsakerna i mindre bitar och stekte dem i oljan tills de blev mjuka..
Kryddade med salt och lite örtkrydda.
Serverade med 25 g rödbetor.
Nytt för honom, men han åt upp och han har nyligen provat hericot verts och storgillar dom!
 
 
 
 
Lukas blev hämtad av stödfamiljen strax innan 14, och jag åkte på massage. Enormt skönt, 1.5 timme. Det gör underverk för min kropp. Tränar när jag kan och går regelbundet på massage var 6:e vecka och min kropp har aldrig mått bättre. Har aldrig ont längre och jag mår fantastiskt BRA!!!
Sen hem och unnade mig lite glass och skyndade igenom de sista sidorna. 18.00 var boken utläst..
Gjorde mig redo för Mr Grey!!
20.30 började bion :) På bästa stället så klart!
 
Jag hann och jag är så stolt, har inte läst ut en bok sen min skoltid.. ja det är längesen..
Alla pratar om att boken/filmen är bätrtre än det andra.. 
Jag tycker de kompletterar varandra. Rekommenderar starkt att läsa boken först, men får mer inblick i känslor och tankar.. Älskar både boken och filmen. Sen får alla kritiker såga den bäst dom vill!!
Och sen är Christian Grey sjukt snygg att titta på... flämt 
 
Lördag morgon/fm och det blev tabata pass.. Eller puckeln snarare..
Jobbade 1-2-3-2-1-2-3-2-1 minutintervaller med olika övningar på varje minutintervall..
Riktigt jobbigt och jag har fortfarande träningsvärk, mest i baksida lår...
Kändes så härligt!
 
Sen blev det en sväng till min fina Jennica, som jag saknat henne...
Tog en kaffe och snackade lite, avslutade med en promenad, kallt var bara förnamnet, men ändå skönt!
Styrde mot jobbet för att spendera alla hjärtna dag på jobbet...
Lagade vaniljplättar till mina goa pensionärer till kvällsfika :)
De gillades!!
Tycker alla överskattar alla hjärtans dag. Klart man blir glad av att få saker.. Jag fick inget och deppar inte för det..
Jag är den typen som blir gladare av att få något vilken annan dag på året. Då bertyder det mer, än att en dag ska styra och bestämma att man ska ge varandra gåvor. 
Då gör folk det för att det är den dagen. Ger man något på en helt vanlig dag känner jag att det är mer känslor bakom..
Nu säger jag inte att jag inte blivit glad om jag fått något, vilket jag såklart hade, men är lika glad ändå.
Jag firade kvällen på jobbet, där jag trivs kanonbra!! 
 
I söndags bjöd Jenny på middag efter jobbet, omelett, såååå gott!
Barnen kom inte hem förrän idag så jag hade hela kvällen igår för mig själv..
 
Tittade på Dear John, en helt ok film!!
 
Jobbade idag också.. 7 dagars jobb av 8. 
Var sugen på en släng ihop rätt, och så blev det..
 
Hade några små kycklinginnerfiléer som jag stekte med paprikapulver tills de var gyllenbruna..
La dem i en ugnsform, strödde över lite purjolök och klippte över lite bacon.
Blandade ca 2.5 dl grädde med lite sweet chilisås och mango chutney och hällde det över..
Strödde lite riven ost överst. Gratinerade på 200 grader i ca 20 min.
Serverades med bulgur.. Blev sjukt nöjd, riiktigt gott!
 
Barnen hade utklädningsparty ikväll :)
Cowboy-Darth Vader-Jägaren VS Alv-riddaren :)
Hahaha
Världens snyggaste cowboy! 
 
Bjuder på lite svalar bilder så här när våren är på ingång ;)
Måste bara visa min favoritshorts. De var dessa jag beställde på Me and I partyt.. 
Dösnygga!!! 
Sitter perfekt... :)
 
Har gjort kesoröra och bakat fröknäcke ikväll som ska avnjutas i moron. Ska bli skönt med en ledig dag i morgon..
Jag och loppan ska shoppa och mysa i stan med Mia och Alice. Som vi längtat efter detta, sen innan jul när vi började prata om det..
Mamma/Mormor är ledig och Lukas ska ha mormor-mys ♥
 
Världens bästa mormor!! 
 
Nu är det minsann godnatt, ska se om jag börjar på bok nr. 2 Femtio nyanser av mörker..
Fick inte nog av den första, vill veta mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0