Kanelbullens dag!

I lördags började dagen med frukostmys vi tre sen begav sig jag och barnen mot dagens träning, Tabata. 
Det var skönt och härligt väder. Perfek att träna i. 
Sen spelade Hjalmar (Lukas stödfamilj) och VMA:s ungomslag match i byn. Vi åkte och tittade på den..
Kul att titta på fotboll, Lukas tycker det är spännande, fast att han ska leka under tiden.. 
Louise träffade Minya där och även hon hade roligt!
 Hjalmar gjorde några mål och VMA vann med 6-3 tror jag det var.. Mot maglasäte tror jag de hette..
Kul att gratulera till vinst!!
Lukas med sin Hjalmar!
Tuffa killar :)

Jag åt såklart en grillad korv, ett måste på fotbollsmatcher :)
Sen hemma blev det lite sen lunch för barnen och sen skulle vi göra det som hörde dagen till...
Baka kanelbullar för fulla muggar.
 
Jag och Lukas började med hans då de tar lite tid med dom.
Premiärbakning av hans kanelbullar och han längtade så..
Han smulade ner jäst och hällde i ingredienserna, sen efter jäsning kom det roliga.. utbakning!
Kavla ut
Bre på smör, sen socker och kanel
Jäsning
Färdiga, och dom gillades!!
0.2 g protein och ca 80 kcal per styck!
Han var jätteglad över att han kunde äta kanelbullar på kanelbullens dag..
Så lite som gör så mycket för honom!
 
Sen var det min och Louise tur att baka...
Räkning i full gång när man häller i ingredienser..
kavla ut
Sweetheart ♥
 
Bre ut kanelröran
Färdiga
De var fantastiskt goda, nog de bästa jag bakat någonsin!
Laktosfria dessutom!
Blev även en plåt med nutellabullar :) 
Galet goda!
Vi höll oss hemma hela em och kvällen.. Mormor och morfar kom och provsmakade på kvällen. De gav också gott betyg!
Morfar har koll på varenda speciell dag i almanackan.
Kanelbullens dag
Våffeldagen
Fastlagssöndagen
Ja allt som är fika luskar han ut och bjuder in sig eller spelar "ovetandes" och blir överraskad när man nämner det.. Haha...
En riktigt fikapappa/fikamorfar
Men barnen älskar att bjuda på sina goda kakor. Så stolta de är när de bakat!
De var så duktiga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0