Torsdagsmys

Vilken fantastisk torsdag det har varit idag!
Det började med sovmorgon för mig och Louise, INTE ofta jag kan sova utan att ställa en klocka för att gå upp och ge Lukas medicin och frukost!
Så i morse njöt jag lite extra..
Det blev lite mys med Louise och plock i allmänhet innan jag skulle vara hos frissan.
Louise följde med och hon fick en klubba där så hon var mer än nöjd!!
 
Förebild
Efterbild, klippte bara topparna. Det var sletet och det känns ju alltid som att det försvinner mer än det gör. Gud  vad kort det känns, men ändå skönt på ett sätt!
Det är ju sällan man går till frissan och inte känner sig pånyttfödd :)
 
Hämtade hem en snorig och lite hängig Lukas vid två idag.
Gråtmild och väldigt förkyld. Ingen feber dock men förkylningen tar ju mer på honom än på andra, han hade inte velat äta riktigt heller idag, fast hemma slevade han i sig maten..
Han var väl inte helt hundra idag helt enkelt!
 
Det blev impulsivt inbjudet till middagsgäster ikväll. Jag bjöd in Sandra och barnen för lite torsdagsmys.
Det blev raggmunkar, stekt fläsk och sallad. 
Himmelskt gott, riktig husmanskost så gott det bara går en helt vanlig torsdag som denna!
Älskar när det är fullt kring matbordet!!
Det tråkigaste är att det tar lite tid att steka dom och dels till så många, men alla gillade det och det blev till och med över så jag är helt klart nöjd!
 
Louise tappade tand nummer 7 i em
Längst upp till höger på bilden.. 
Hmm, vart ska detta sluta, tandfen blir ju fattig på detta ;)
 
Bjuder på en en dagen Andreas idag, hoppas inte han blir arg på mig.. hahaha
Min nya Mr. Rabbit, måste uppgradera ju!!
Så går det när han leker med barnen och deras utklädningssaker.. Men fin är han ändå min Andreas ♥
 
När Sandra och barnen åkt hem och Andreas var på träning hade vi tre mys i våran säng.
Tog fram en ny bok och hade sagomys tillsammans.
Åh vad mysigt det var, på HÖG nivå.
Känns skönt så här sista kvällen innan barnen åker på vars ett håll i morgon.
 
Det har minst sagt varit en händelserik dag idag, men skönt på sin lediga dag att man känner att det har hänt något och inte bara att dagen flugit förbi..
 
Solen har ju varit med oss idag med, fast med litekyliga vindar.
men jag suger åt mig av varje liten solstråle jag kan få..
 
Det ska ju tydligen bli skitväder i helgen och nästa vecka...
men bakslag får man ju räkna med..
 
Längtar till imorgon. Ledig i morgon också och fredagsmys med barnen står på dagsschemat och på kvällen ska jag och Andreas iväg... Bara vi två, egentid.. åh vad mysigt det ska bli..
Vad?, jo det talar jag om i morgon!!
 
Nu ska jag krypa ner och mysa ner mig intill kärleken min..
God natt på er 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0