Hej våren!

Barnen har plockat fina snödroppar till mig, den bästa presenten man kan få är den som man får av sina barn som de kommit på helt själv! Det är ju tanken bakom som räknas. Så glad jag blev för dom!
 
Här kommer alla känslorna på en och samma gång..
Ja nu är det längesen igen.
Det är mycket som tar min tid och jag tänker sååå många gånger att det vill jag blogga om..
Men datorn är seg och tiden räcker inte till.
 
En liten resumé ska ni få!
För det första har jag påbörjat mina tankar och känslor och försöker lära mig tänka rätt.
Ville prova med Andreas igen, fast med mer egentid bara han och jag. 
Den tråkiga vardagen kom in för snabbt och vi gjorde aldrig nånting bara han och jag, vilket jag anser att man behöver. För att lära känna varandra riktigt och inte alltid bara vara med barnen!
Jag ville ge det en chans då jag trots allt tycker om honom väldigt mycket.
Så vi är där nu, vi har pratat ut och allting är lite mer annorlunda nu!
 
Han kom hit med underbara liljor och ett fint kort :)
 
 
Fick även ett par liverpool mjukisbyxor som en skämt grej!
På paketen stod ett rim;
Ditt liv innehåller mycket press,
men med dessa på försvinner all stress!
 
Lite gulligt var det allt! 
 
Har mått bra på jobbet!!
Trivs ju och älskar mitt jobb :)
 
I helgen var jag långledig för första gången på väääldigt länge. Ledig fre, lör och sön.
I fredags blev Lukas hämtad av stödfamiljen och jag, Louise och Andreas hade myskväll. 
På em tog jag och Louise en premiärtur på cykeln.
På kvällen när Andreas kom från jobb lagade vi middag som han kom på.
Köttfärsfyllt franskbröd.
 
Gud så gott det var!! En riktig fredagsrätt enligt mig!

Vi kollade på Let´s Dance och mös i soffan.
 
På lördagen var det Tabata för mig 10.00
Shit vad jag älskar den träningsformen alltså.
Sen hem och duschade och fixade till mig och jag och Louise begav oss mot stan för en shopping/glass em.
Kände mig oerhört pigg!!
 Invigde solbrillor och skinnjacka, då ÄR det vår!!
 
Andreas hade träningsmatch.
Solen har ju varit magisk. Shiiit vilken energi man fått av den.
Den har enorm påverkan på mig och mitt humör/välbefinnande.
JAG ÄLSKAR SOOOOOLEN!
Vi shoppade lite och njöt av årets första mjukglass, vi satt på lilla torg och njöt!
Det blåste dock lite kallt, men gott var det. 
 
Sen körde vi och hämtade Lukas vid tre tiden och väl hemma sen kom Andreas också hem.
Familjen samlad igen :)
Han skulle på spelarkväll med fotbollen. Mamma jobbade kväll så jag och pappa bestämde träff, middagsträff...
Så slapp han sitta själv och vi fick trevligt sällskap.
Vi lagade oxrullader i gräddsås med klyftpotatis.
Rikgtigt gott! Recept från Hemmets veckotidnings bjudrätter (kokbok)
Sen kom Nettan och Roger och vi hade mellomys..
Barnen dansade i sin prinsesskjolar!
Louise valde en ny "snurrkjol" som hon kallar det, i stan!
Mina fina små ♥
 
I södags var det en som fick sova längre, den som m¨ådde som han förtjänade kan vi säga..
Kul hade de haft i alla fall, och det är ju huvudsaken!
 
När han väl vaknat, mannen min så began vi oss till morfar för att hämta hem barnens cyklar som stod där. Vi cyklade några varv runt deras kvarter och barnen var riktigt glada.
Lukas var nöjdare än jag vet inte vad över att han fick Louise gamla cykel, lila dessutom!
Sen hem och cyklade vidare....
 
Lukas åt lunch och han fick genast sällskap med middagsvilan :) Två tröttar pojkar hade jag i söndags!
Lukas har mer eller mindre slutat med vilan, men vaknade genomförkyld och det tar på krafterna..
Lämnade Louise på dansen vid 14 och jag var själv vaken hemma. Satte mig och njöt i solen med en kopp kaffe på verandan.
Lyx på hög nivå, jisses vad jag njöt den lilla stund det hann bli innan jag skulle hämta loppan igen..
 
På kvällen bar det iväg på kalas hos Andreas syster...
Det bjöds på Flygande Jacob, mmm vad mumsigt!
Soffmys ♥
 
I måndags hör ni.. Hör och häpna!
Var första VAB dagen på hela detta året jag tar ut!
Är detta inte otroligt.
Lukas var genomförkyld och Louise lite, men Lukas var så glansig i ögonen och massa snor som rann hela tiden.
Vi hade mysmorgon i sängen vi tre då Andreas jobbade.. 
 
Lite mys och mycket bus, i vanlig ordning!
 
Hade en semesterfirare här hemma på fm...
Solhatt, pippi-byxor, pyjamastrlja och prinsesstav..
Älskade unge...
 
På kvällen var jag och Andreas ute på vår första löprunda tillsammans..
7 km blev det och jag till och med ramlade en gång, snubblade på en rot rättare sagt..
Andreas ser knappt ansträngd ut och jag bjuder på mitt tomatface :)
Men mysigt var det och luften var underbar, riktig vårluft, frisk och skön! Perfekt väder att springa i tycker jag!
 
I går var det planerad VAB då det stod läkar och dietistbesök för Lukas på schemat i Lund.
Jenny och jag skulle dit med hulliganen!
Bjuder på en dagens fulbild!
Så galen blir jag av solen, helt sjukt vad bra man mår av den!
 
Jag hade fixat tonfisksallad till oss och Lukas fick vaniljpannkaka med sylt och grädde.
Perfekt lunch!
 
Allt var bra, han väger 18.8 kg och är 99.6 cm. Snart spräckt metern!
Lite nya ändringar och tips vad gällande mat och medicin, men det blir nog bra!
En mammaLukas selfie bjuder vi också på!
 
 Min tok igår kväll, jag dog lite av skratt alltså!!
 
Min prima ballerina i morse...
Vad ska det bli av honom tro.. Alla dessa rosa tjejgrejer..
Min lilla pojkflicka!
 
Louise blev hämtad av moster Helene igår kväll och skulle sova där, myspys!
De hade haft jättekul..
Louise hade cyklen med sig och hon hade cyklat 5 km mednas Helene powerwalkade...
Inte illa av Louise, och ikväll cyklade hon mednas jag pw..
5 km till.
1 mil på cykel idag och inte ett enda gnäll!
Jag är riiiiktigt stolt över min tjej idag!
Så himla kul att vi kan träna lite ihop, underbart!
Båda njöt nog lika mycket!
 
 
 Sen sist har jag lagat lite nytt till Lukas!
Släta bullar/kardemummabullar.. 
0.4 g protein och 150 kcal per bulle!
Åh vad han gillar dom! Både som dom är, med smör och ost på eller med sylt och grädde som en semla!
Lågprotein köttbullar. De gick hem och jag smakade dem, helt okej, riktigt goda får jag säga!
De är gjorda på kokt potatis, glasnudlar, lök, champinjoner, mörk sirap, lågprotein ströbröd, finax glutenfria grov mjölmix, creme fraiche, salt, peppar och grillkrydda.
0.3 g protein och 25 kcal per köttbulle
Gjorde rotmos till honom.
Det var sådär men det gick ner.. Det får provas lite mer!!
 
Han har varit hos frissan förra veckan...
 
Min älskade lilla cooling så fin du är!
 
Nu säger jag god natt och i morgon är det min tur att åka till frissan..
Skönt med sovmorgon i morgon jag och Louise, vi har ju egentidsonsdag från i em och fram till 14.00 i morgon
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack för ännu ett fint inlägg. Dina barn, shit va goa dom är. Lukas har mycket roligheter för sej, även ja får mej ett gott skratt när ja ser den bilden då han har bhn 😀 älskade barn! De verkar som att du mår lite bättre nu, va skönt att höra. O han där Andreas verkar vara en riktigt bra kille. De e kul att se dej glad o lycklig på bilderna. 😀 Hoppas att de fortsätter såhär för dej! Många kramar till er alla

Svar: Tack fina du Jennifer. Ja Lukas ger en goda skratt varje dag. Både med saker han säger och gör. Vi får träffas en dag så får du känna det på riktigt. Han är en riktig charmör och buse på samma gång!! Tack det värmer att höra ♥ Kram kram
Therese

2014-03-13 @ 02:52:53
Postat av: Jenka ♡

Wow vad snygg du är ♡
klokt gumman, tänk rätt och du är i rätt riktning♡
Puss o kram Jenka :)

Svar: Tack Jenka ♥ Ja jag hoppas allt går på rätt håll :) Puss och Kram
Therese

2014-03-13 @ 06:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0