Begravning och 6 års träff

Igår var jag på begravning för min fasters, svärfar
Som vi umgåtts mycket med som barn och på jularna när vi var små.. 
En mycket fin begravning i Österslövs kyrka..
Jobbigt med begravningar och det är ju så mycket tankar som kommer upp i huvudet, framförallt, tänk om det var Lukas som låg där, speciellt efter händelsen då han sprang rakt ut från apoteket i måndags.
Ett ögonblicksverk att han kunde blivit påkörd..
Det gjorde sig väldigt påmind och både när han föddes och hade sprucken blindtarm var perioder då risken fanns att han inte skulle klarat sig om vi inte åkt in i tid..
Man får sig en rejäl tankeställare om livet.. Det är inte värt att lägga energi på saker man inte får nån energi tillbaka av...
Jag la mig på soffan och sov 1.5 timme efteråt, hade sån huvudvärk och kände mig helt slut!
 
Jag har bestämt mig för att vara tacksam för det jag har; 2 fantastiska barn, en underbar pojkvän, enormt många älskvärda vänner, fina arbetskamrater, och framförallt en väldigt stöttande familj!
Jag är så glad att jag har er alla i mitt liv.
 
 Jag älskar Andreas så otroligt mycket och mina barn såklart.
Vi är som en familj och det är underbart när vi alla är samlade runt bordet för en bit god middag.
Det är den lilla njutningen i den stressade, tråkiga vardagen..
 
Idag var Louise på sin första 6 års träff i skolan.
Hon har varit ledsen, orolig och så rädd över detta med skolan..
Men det hade gått jättebra och hon var nöjd efteråt.
Hon är lik mig, förändringar är jobbiga!!
 
Och på tal om förändringar så åkte min stor tjocktv och tvhylla ut igår kväll och in kom Andreas tv bänk och platt tv :)
Trodde det skulle bli jobbigt, men faktiskt blev det en stor lättnad...
Alla CD skivor, VHS, fotoalbum packades upp och ligger i lådor i mitt förvaringsrum.
Rensade ut gamla böcker jag aldrig läser och satte barnens DVD filmer i bokhyllan i stället. Det blev ett helt nytt rum och man känner så mycket positivitet när man kommer in i rummet.
Sån skön känsla, obeskrivligt!!
 
Så jag gör många förändringar i mitt liv.. Och det känns galet bra!
Mer VI känsla jag och Andreas ♥
 
Har jobbat hela dagen efter att ha somnat omkring midnatt och vaknade 01.30 och därefter inte sovit mer..
Kände mig trött men inte jobbigt ändå..
Är pigg än, men hoppas på att få en bättre natts sömn i natt, jobb i morgon också innan vi håller helg och vi går en fantastisk helg tillmötes.
 
Massa skoj som händer både fredag, lördag och söndag!
I morgon kväll bjuder vi min syster, hennes kille och hans dotter på hemmagjord plankstek och fredagsmys
På lördag är det Tabata för mig och Louise och sen bär jag mot staden för lite egentid och shopping. På em är det kalas för min kusins tvillingar som fyller 11 och massa mys där..
På söndagen har Louise dans och på em är det kalas för Sandras och Razvans 2 av 3 barn. Ossian 1 och Enya 4.
En underbar helg och jag längtar redan!!!  
 
Njut av vad ni har och berätta gärna en extra gång hur mycket ni älskar de ni har nära.
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härlig känsla och nya saker ger NY energi ♥! Det blev jätte fint!!

2014-03-27 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0