Lundabesök och träning i massor!

Det var en bra visit i Lund idag. Allt var bra, han väger 19.2 kg och är 102 cm. Behöver stanna på vikten ett tag så kcal måste hållas nere på minimun. Fär han för lite riskerar han att bli katabol och få föga värden. Så 1250 kcal/dag har vi kört länge nu och ska försöka hålla det. Ibland blir det mer eftersom proteinet och mängden mat ska stämma också. Ett jädrans pyssel att få ihop allt och det jobbigaste är när han är mer hungrig än det man lagat. Händer som tur inte alltför ofta.. men ändå. Räkna, väga, mäta, tänka, planera att få ihop allt gör min lilla hjärna sååå trött emellanåt!
Allt var positivt och vi fick beröm. Skönt när allt jobb man lägger ner visar resultat i att Lukas mår bra och utvecklas som han ska. Inte varit inlagda på sjukhus på hela året och heller inga höga värden... Det är enormt POSITIVT!!! Eftersom han var på sjukhus stup i kvarten fram tills årskiftet. Det hör också till att Lukas inte heller varit hos sin pappa sen nyår och vem som helst kan ju lägga ihop 1 + 1..
Lukas hälsa och liv är det som står högst på spel så jag är nöjd över mitt beslut!
 
MammaLukasSelfie, bara för att vi vill :)
 
 
Lite smått galna var vi och roligt hade vi, bjuder på det!
 
Ikväll var det avslutning på tabatan 18.00. Jag var hemma 17.15 så det var snabba ryck.
Louise följde med som hon brukar. Det var jobbigt idag och lite segt. Dels pga värmen och att man mest suttit i en bil hela dagen.
Men scvettigt blev det minst sagt.. Fick gå 18.45, strax innan avslutningen.
Hem och hämta Lukas som var hos Andreas och sen begav vi oss mot Kaffatorp för TRX/puls pass hos Tisse.
K-bladet skulle dit ocg fotta och göra reklam. 
Det var enorm uppslutning och vädret var perfekt och vi hade sååå jäkla roligt.
Hennes målsättning är att man inte kan skylla på att man inte har barnvakt för att träna. Och när till och med Lukas klarade det så kan ALLA barn vara med... 
Halsade en celcius i bilen mellan passen...
 
 
Alla applåderade när Lukas kom i mål, han följde efter oss i vissa övningar. Barnen får också vara med i träningen och de gillar det.
Såååå stolt han var, mitt hjärta slog många extra slag av lycka och stolthet. 
Min fina, duktiga son ♥
Han är en riktig mammagris den!
 
Så nu sitter jag här, pigg som en mört och nöjd med det jag åstadkommit idag.
Inte ofta man känner så, bara en dusch framför mig sen sängen. Kommer troligtvis sova som en prinsessa i morgon.
 
Jobbar kväll i morgon så lite kan man sova på morgonen, innan Lukas måste ha medicin och mat...
Måste även ringa min läkare och få tid i morgon. Har enorma utslag runt hela munnen. Ser hemskt ut och vill knappt visa mig ute. Dels stundar studentfest för lillebror på fredag och 25 + 30 års fest i Trelleborg på lördag. Vill helst INTE se ut så här. Har haft i några månader till och från. Aldrig försvunnit helt och nu blir det bara värre och värre...
Ska se onm jag vågar visa er i morgon...
 
Så glöm nu inte läsa Kristianstadbladet noga imorgon och läs om Tisses träning och spana efter oss, eller gå in på hennes hemsida för att läsa mer..
www.traningsguidetisse.se 
 
Hejs svejs, ska bli skönt med en dusch nu... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0