Massage, Hetta och Marknad

Började som sagt morgonen med massage.
Hade väldigt ont i svanken och nacken. Satt som en smäck med 1 1/2 timmes massage och rättning av ryggen. Var lite sned i bäckenet. Kändes enormt mycket i svanken när han masserade. Ont men såååå skönt.
Går regelbundet var 6:e vecka och det var första gången det kändes så mycket där. Men det har varit mycket på jobbet nu också och jag sprang igår med nya skor... Mycket som påverkar.
Han avrådde träning i ca 5 dagar nu och bara låta kroppen vila. Musklerna är trötta så skulle jag hoppa och landa fel så orkar kanske inte musklerna ta emot och man skadar sig istället.
Jag som hade sett fram emot Tabata och simning ikväll.. Skulle komma igång med träningen denna veckan och hade planer för det... 
Men för en gångs skull lyssnade jag faktiskt på honom. Har dessutom haft väldigt ont i höfterna idag. Den värken kunde sitta i i några dagar sa han. 
Man ska ju lyssna på de som vet (men jag är såååå dålig på det)
 
 
Hem och solade och lunchade lite i min ensamhet i 2 timmar, sen hämtade jag Lukas och mormor och morfar och styrde mot marknaden!
Sååå varmt det var och nästan ingenting fanns där. Marknaderna blir bara mindre och mindre. Men det har kanske med knallarnas nya avtal om att de måste ha kvitto m.m att göra.
 
 
Lukas åkte ite karusell, vi fikade där (Lukas åt och drack snabbt som attan, skönt var det!)
Köpte nån liten grej till Lukas, mobilfodral till mig. Så det blev en billig marknadsvisit!
Hoppade till och med över mitt älskade nougat marknadsgodis (för att jag behöver minska sötintaget) DET ni, händer inte alltför ofta! 
 
Lukas är ett speciellt barn i mångt och mycket.. 
Han la sig i gångarna och surade för att han inte fick som han ville.... 
Envis som synden själv är han. Han vill ju ha allt och sen bara åka karuseller. Vi fick inte titta på nånting.. (tyckte han) Tur jag hade vagnen med så jag kunde spänna fast honom.
MEN det kunde han knäppa upp själv...
När vi står och tittar på kläder precis innan vi ska köra hem så vips var han borta.. Jag vände mig om och såg att han sprungit längre ner i gången. Mitt hjärta alltså.. Han hade sett en skällande hund (leksak) som han ville ha och skulle dit och titta. Vi hade gått förbi den och sagt att vi inte skulle ha den, men han nöjde sig inte med det...
Jag fick tag i honom men han vägrade gå med mig, han slängde sig på marken och jag fick bära honom därifrån. Han skrek, hade panik, tårarna sprutade, han ålade sig och alla tittade. Jag var faktiskt lugn och bara bar bort honom till bilen där jag och mamma försökte lugna och klappa honom som inte hjälpte ett dugg. Fick hålla fast honom så man kunde bälta honom.
"Hujedamej sånt barn jag har"

Jag var nöjd över att jag var lugn mot honom och inte stressade upp mig, men undra vad folk tänkte.
Familjen skrik och panik, det är vi det..
Han led kanske av solsitng, vad vet jag.. Men han påvekas enormt av värmen, det kanske många barn gör, men han har svårt med sin mat periodvis och han behöver ju den, samt att han har lätt för att kräka..
han är ett barn som ger 110 % i allt han gör hela dagen.
Inte konstigt att han blir trött, därför får man begränsa det man gör till små stunders bad m.m. Heldagar blir jobbigt för honom. Enstaka dagar kanske men semestern får bli mer i lugnets tecken.
Det är det jag har haft svårt att acceptera med vårt liv, att vi inte kan ligga vid badet/sjön/havet etc med honom hela dagar som många andra kan. Han orkar inte det..
Jag menar en annan går inte ut och springer en mil mitt i hettan och kör slut på sig, då dör man ju nästan. Inte konstigt att Lukas är trött som badar/hoppar/spelar fotboll etc konstant från morgon till kväll... 
 
Han somnade i bilen på väg hem... Slutkörd kille, men älskar honom massor ändå..
 
I morgon blir det först provtagning på CSK sen mys hemma i bassängen som Andreas fixat ikväll.
Louise kommer hem och vi ska bara njuta!! 
 
Nattinatt, Zzzz
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0