Nya tag!

Igår morse vägde jag in mig och har nu en startvikt!
Jag har lite nya rutiner jag vill få in i mitt liv.
Dricka minst 1.5 l varje dag (är jättedålig på det periodvis)
Inga kakor, godis, glass, läsk i veckorna.
Nån gång på helgen när jag känner för det har jag mig en unnardag!
Inget bröd (undantag kommer att ske)
Mindre av potatis, pasta och ris...
Träna regelbundet. 
Gymmar ibland, springer och powerwalkar och på tisdag startar tabatan igen som är min absolut bästa träningsmetod.
Tisdagar 19.00 och nu ska det även vara lör el sön också. Variera med dag och tid. Perfekt enligt min smak!
Igår började jag lugnt med en promenad med Mia.
Åkte till gymmet och hade tänkt gymma. Var där 10, men så öppnade de 12... trettondagen, blev smått irriterad på mig själv som inte tagit reda på det... 
Så det fick bli en promenad i ruskvädret istället...
 
 
Mina fina killar ♥
Andreas kom äntligen i går fm igen. Sooom jag saknat honom.
De hade mys framför Emil medans jag, Louise, Mia och Alice begav oss på bio. Sune på bilsemester, jätterolig! Absolut sevärd :) Riktigt mysigt var det. Unnade mig så klart lite popcorn, eller mer än lite förresten ;)
Louise åkte till sin pappa i tisdags fm (nyårsafton) och vi möttes upp i stan igår innan bion.
Hade saknat henne massor. Första gången hon spenderar en vecka i sträck hos sin pappa.
Träffade henne en liten sväng när jag hämtade Lukas i torsdags fm. Som återigen hade höga värden och syrlig urindoft...  Var sååå trött. CSK och provtagning men kunde åka hem igen. Matdropp och ändring på mat och mediciner. Mycket extrajobb efter varje vistelse hos pappa och dessutom hamnar Lukas i fara för hjärnskador pga högt Lecuin...
 
I natt sov jag knappt nånting, kunde inte riktigt somna... Jobbigt när man vaknade i morse..
Det blev i alla fall en löprunda...
Årets första löprunda avklarad
7 km. Var riktigt tungt och motigt idag. Omotiverad och seg beror väl på för lite sömn antar jag
Men det var sjukt skönt efteråt och jag kände mig nöjd.
En klapp på axeln till mig själv!
Lite magträning och armhävningar efteråt..
Fick denna av min vän Ann-Louise..
Jag provar minsann! 
Dag 1 avklarad, jobbigt men det ska nog gå.
Enkelt egentligen, inga redskap, bara en massa benböj.
Man kan välja att göra alla samtidigt eller dela upp det under dagen. Jag gjorde 30+25.
Vilka är med?
 
I morgon är det jobb hela dagen så får se när jag hinner göra mina 65 benböj, ska försöka hinna en omgång innan jobb....
Lukas är inne i en period då han vägrar sova. Tar ca 2 timmar innan han sover och inget hjälper..
Han kräkte ner hela sängen så det blev renbädd och tvätt sent på kvällen.
Han kommer ner i trappan flera gånger.
Jag och Andreas har provat att ligga hos honom och när vi tror han sover så går vi ner men bara en liten stund senare kommer han igen... 
Han har aldrig haft problem med att sova. Hållt på i snart 2 veckor nu.
Somnar mellan 22-23 och lägger sig runt 19.30-20
Känner någon igen det?
Han är duktig som gav napparna till tomten och frågar inte efter dom längre.
Om det kan vara ett orosmoment kanske?
 
Nåväl, nu väntar älsklingen min i sängen på mig, ska bli sååå mysigt att krypa ner i sängen intill honom.
Det är lycka och kärlek. Att vara nära den man älskar ♥
 
Sov gott!
 

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Vad gör pappan för fel eftersom du ofta får åka in när han haft sonen!?

Svar: Om jag visste skulle jag berätta...
Therese

2014-01-12 @ 12:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0