Middagstips och Dagens Lukas

Idag jobbade jag till halv tre sen hämtade jag båda barnen och håller halvhelg. Ledig tills lördag kväll då jag går på igen.
Det har varit tre tuffa arbetsdagar nu då man inte mått helt prima. 
Förkylningen känns dock bättre idag, mest rethosta pga slem i halsen. Aja, det blir väl bra till slut. 
Det kunde ju varit värre. Har ju ingen feber och det är skönt!
 
Andreas kom en stund efter vi kommit hem.
Jag lagade grönsakssoppa med potatis till Lukas och så fick han en miniplätta med hallonsylt på till efterätt. Det är ju ändå soppedag.
Då Louise inte är en storgillare av soppa så lagade jag kycklingfilé, ris och currysås till oss..
Jag älskar curry :)
Det var riktigt gott, smakade extra gott då det var mååånga månader sen jag åt det sist!
 
Sen hände något som jag bara MÅSTE berätta, dock med skratten i halsen!
Vill så gärna dela med mig av min sons tokigheter/bus/hyss ja det mesta helt enkelt!
 
Efter maten gick han in på sitt rum och skulle bajsa, som han alltid gör och ingen får störa honom. Han ska stå där själv och sköta sitt. Tro inte det fungerar att gå på toaletten inte.. nänänä, Det ska han INTE!!
 
Jag plockade undan maten och så under tiden. Sen är han på toa och dörren är stängd. Jag och Andreas öppnar och tittar in....
Han har här själv tagit av blöjan som var full med kletbajs.. Byxorna var på men ut och in. Jag log med hela hjärtat och blev full i skratt. Så duktig han var och vill inte ha blöja.
Jag förklarade att vi måste torka innan man tar på byxor igen. Han vägrade och eftersom han skulle duscha en stund senare så fick det vara så.
-Jag glömmer inte att kissa, sa han.
Upptäcker här att lappen på byxorna är på utsidan.. Tokunge! :D
En stund senare är det plötsligt låst på toa. Vi smyger och öppnar med kniv, utifrån. Och möts av denna synen.
Kladdar med papper och har kissat. Blött på golv och händer och han leker med blött papper.
Blev ännu mer full i skratt.
Söta unge ♥
 
Det var så oerhört kärt på ett sätt. Han ville vara duktig och trodde han gjorde rätt.
Han var verkligen så nöjd, det är ju huvudsaken.
Jag fick svälja lite och frångå mina principer.
Jag menar vad är lite kladd i rumpan mot en nöjd och glad Lukas?! ;) 
 
En underbar upplevelse som man kommer att minnas länge!
 
Nu ska jag njuta med älsklingen i soffan, med lite kvällsfika!
Skönt med ledig fredag :)
 
Ingen motion idag då jag sparar mig lite nu i förkylningstider, men har gjort mina 220 squats, hur går det för er andra?
Skönt med rest day imorgon :) 
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Sååå duktig Lukas är!! Han vet precis hur det ska vara :-)...
Nu är han mogen för att släppa blöjan, missöde får man räkna med....
Ha en skön ledig fredag!!

2014-01-31 @ 08:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0