En effektiv fredag!

 Ja idag har det hänt massor och lite till!
Började med ett sms från Mia om vi ville med till lekplatsen. Hade tänkt åka till stan och Barbacka men kompisarna där fick förhinder.
Så vi packade fika och begav oss mot lekplatsen..
Det var kallt och blåsigt men ändå mycket folk där. Det känns verkligen att hösten kommit nu!
 
Solen lyste stundvis i alla fall!!

Sen ville Louise leka med Alice och hon följde med dom hem och jag och Lukas åkte hem för han skulle ha lunch.
Han hjälpte morfar att klyva bränne medans jag lagade lunch..
Det ska börjas i tid!
 Pappa var ledig idag och han är så snäll och hjälper mig med veden..
Min gosse det :)
 
Sen skulle han vila och jag hade en liten stund över innan jag skulle hämta Louise så jag tog en rejält snabb pw..
Bättre med en kort och effektiv runda än ingen alls.
All motion som blir av är bra motion har jag lärt mig!
Solen sken hela rundan och gud vilken energi man samlade på sig!
Dessa färger som finns överallt nu är fantastiskt vackra att se på!
 
Sen hämtade jag Louise och tog en snabbdusch.
Sen erbjöd sig pappa att passa barnen och mata Lukas (vilket inte är det lättaste) så jag kunde göra mina ärenden i stan.
Blev sååå glad!
Hade helt plötsligt några timmar själv i stan. Köpte presenter till kalasen i helgen och kalaskläder till Lukas och inhandlade vin och ingredienser till kvällens fredagsmiddag!
 
Pappa och jag brukar om fredagarna laga mat tillsammans. Han har blivit intresserad av matlagning på äldre dag och när mamma jobbar så hittar vi på något trevligt tillsammans.
Idag blev det fläskfilé, potatisgratäng (dock färdig), kantarellsås och sallad
Det var riktigt gott men saknade kantarellsmaken lite, någon ingrediens som tog över smaken antar jag..
Till detta blev det så klart lite rött, Lasse Stefanz rödvin är perfekt i min smak ang röda viner!
Mätta blev vi!
 
Har hunnit mycket på min lediga dag!
Känns underbart men jag är sååå trött nu att jag faktiskt ska krypa ner i sängen..
Ändå är klockan 23.21 och jag säger faktiskt.. Som om man inte vore det..
Som stressmamma på heltid skulle jag kunnat däcka 20.00 varenda kväll, men kommer aldrig i säng före midnatt.
Skumt detta.. Vem själ min tid?
 
Just nu är det lite svajjigt med humöret. Mycket ang jobbet och min situation med att jobba kvällar och helger. Allt ställs på sin spets. 
Det är oerhört svårt att vara själv med det liv jag har och ibland känns det som att man vill byta liv med någon för en dag!!!
 
Nåväl, god natt på er..
Det vankas kalas hela helgen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0