Det blir aldrig som man tänkt sig..

Det är sant som det är sagt..
Man ska inte tänka och planera för mycket för ingenting blir som man har tänkt. 
 
Mitt liv ser definitivt inte ut som jag tänkte för många år sen..
 
Idag när barnen var ute och lekte tänkte jag passa på att städa av lite. Försöka att bli bättre på att underhålla nu när jag har storstädat hela huset.. 
Jodåmensåatt... Torkar runt toapappershållern (som är en gammal rostfri) och skrapar upp en skinnflik på långfingret, mitt vid knogen och på höger hand så klart.
Kändes inte jättemycket men sen började det svida lite..
 
Kul när man hade massa disk och skulle duscha sig själv och barnen innan jobbet.. Phu..
Mamma kom och hjälpte mig lägga om det, blev tjockt men säkert.. Handske och gummiband på. 
Hade mycket energi och tänkte städa och ha ordning här hemma idag.
Så blev det inte.
Hann duscha Louise och mig själv.
Mamma sa att hon kunde ta disken ikväll när hon hade barnen och så duschade hon Lukas!
Min underbara mamma ♥
 
Har faktisk valt att gå ner från 89% till 84% på jobbet. Plockade bort 2 kvällsturer. Påverkar så mycket i mitt liv med att alltid vara beroende av någon (mamma) för att jobba kvällar. Dels känns 89% lite mycket när man är ensamstående med 2 barn, eldar med ved som uppvärmning, har en gräsmatta som tar 1½ timme att klippa, ingen diskmaskin och tonvis med disk alltid, stor parkering som ska skottas vintertid, alla provtagningar och läkarbesök med Lukas, alla beställningar av medicin, mat och knappmaterial. Handla, städa, tvätta och ja alla normala hushållssysslor. Sen ska man hinna vara med barnen också.. Hmm, dålig ekvation det där..
Det värsta är att den helgen jag är barnfri.. då jobbar jag. Så egentid för mig själv, det har jag knappt...
Skulle kunna sova en vecka i sträck emellanåt känns det som.
 
Har bara schema till den siste okt på denna arbetsplatsen, sen får jag se vart jag hamnar..
 
Nej nu är det läggdags, jag och mitt flådda finger..
Ser lite bättre ut nu ikväll, men det kommer göra ont är det börjar läka, nu vätskar det bara.
Fan så klantig man ska vara.
 
En sak har jag lärt mig av detta, det är farligt att städa :D
 
God natt gott folk, dags för jobb i morgon bitti igen.
Gud vad jag blir glad av era fina kommenater...
Kommentera gärna mer.. vilka ni är som läser m.m, har fått många nya läsare märker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0