Upp och Ner

Det hade inte gått bra på dagis varken tors eller fre med Lukas mat. Han vill inte äta. Hållt på i över en vecka nu. 
Lite går, sen stopp och kräkt en hel del också. 
V A R F Ö R ?
I fredags kväll gjorde barnen och jag hemmagjord pizza!
Barnen dekorerade den själva och den blev supergod. Louise åt massor (händer inte för ofta)
Smakar bäst när man lagat den själv så klart.
Bacon, rödlök, champinjoner, salami, falukorv, rökt skinka, ost, ananas och pizzakrydda!
 
Min egna lilla byggare Bob skulle hjälpa morfar att byta torkvinda!
 
 
Före
Aningen söndrig...
Efter
Hel och fin!
 

 
Lördagens höjdpunkt var ju att Louise hade dansuppvisning med Funky Kidz.
I Kristianstads arena. Riktigt häftigt och som hon har längtat.
Det är ju det bästa med hela kursen att dansa och få så fina diplom! Barnen ser ju fram emot uppvisningen och att få visa sina nära och kära!
Jag och mamma tittade. Pappa skulle men fick vara hemma med Lukas då han inte velat äta, somnat sent och med risk för kräk i arenan. Mamman var inte på humör för det nej...
 
Jag var inte på G alls, irriterad till tusen på detta förbannade mattrams eller vad det är.
Han är pigg och busig precis som vanligt men vill inte äta..
Är det trots tro? Jag vet inte men det tar knäcken på mig!
Sitta och hålla på i nästan 1 timme med en portion mat för att han ser kräker upp alltihop och man sen får koppla matdropp i några timmar gör mig G A L E N!!
Louise blev såklart besviken på att morfar inte följde med, men vad gör man?
Jag filmade men kameran hängde sig efter halva, och jag missade ju att se en del av hennes dans. Ahhhh!!
Hennes grupp hade Bamse tema, inte jätteroligt men men..
Förra året som fotbollsspekare var mycket mycket roligare.
Valde att fortsätta en termin till, Louise ville det och då får hon det!
 
Inte min dag över huvud taget, kunde inte lagra något innanför pannan denna dag...
Pappa lahade fläskytterfilé här på kvällen och vi hade lite mys i alla fall!
 
Louise ville sitta med mig i soffan en stund så vi hamnade framför Bert..
Hin beordrade mormor och morfar att plocka undan efter maten.. Inte mig emot 
 

SÖNDAG!
Vårväder!
 
Louise kom sjungandes Ja må hon leva och levererade denna fina pannkakan med sylt och grädde!
Så god och fin!
 
Drickapaus i arbetet!
 
Han är så fin, min Lukas ♥ Tuff kille!
Om du bara vill äta... 
 
Barnen staplat egen vedhög...
 
Nyfiken på vattnet som rör sig..
 
Samlar pinnar till morfar
 
När Lukas lagt sig tog jag mig en 5.6 km PW.
Skönt att rensa huvudet. Första motionen denna veckan och den är slut idag!!
När jag kom tillbaka hade Louise och morfar lagat pannkakor och sparat 2 till mig, en överraskning och de satt verkligen som en smäck.
Louise gjort nästan allt själv och var så stolt!
 
Jag låg och solade hela em ute medans barnen cyklade och lekte med myror och allt möjligt.
En riktig bra dag hittills och jag trodde allt hade vänt....
Vi har varit ute typ hela dagen så de sover nog gott i natt.
 
Sen bröt kaoset ut vid Lukas middag.
Nämner inte mer för det var fruktansvärt...
 
Det hände något märkligt ikväll..
Mormor hade kommit och vi hörde något mjauande utanför dörren..
Herrejisses, det var ju Sotis. Vår gamla katt som bott hos min syster och sen nu hos min kusin med familj. De har flyttat till Arkelstorp nyligen.
Barnen ville klappa honom och Louise blev heeeelt förstörd.
Hon är precis som sin mamma, väldigt känslosam!
Hon ville ha sin katt, han vill bo här, det var därför han kom sa hon...
 
Lukas sa: Han kriker, han hungrig
Mormor: Men vi har ingen mat
Lukas: Söpa fären, där finns mat (köpa i affären)
Ja han är minsann inte dum den där Lukas... ;)
 
Eftersom han kissade inne då och förstörde golvet ville inte hyresvärden att vi skulle ha katt (förståeligt)
Annars hade vi ju kunnat ha honom nu...
Men det är ju över 1 år sedan han och Frasse flyttade...
Återstår att se om han kommer igene ller ej.
Han gick rakt in och luktade här och gick och satte sig där vi hade matskålarna förr... 
 
 
 
Jag fick tid med båda (då mormor var här) att läsa godnattsaga och mysa efter de duschat.
Pratade en stund med Louise också och frågade vad det bästa med dagen varit..
-Att vara själv med dig och mysa här med dig
-Och att laga pannkakor med morfar till dig var så roligt och det bästa idag
Söta unge ♥
 
Nu är det god natt, provtagning i morgon bitti!
 

Kommentarer
Postat av: Lillesprätt

Åhh vilken goding till katt

2013-05-09 @ 15:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0