Bra avslut och bra början

Avslutade kvällen igår med lite te, frukt och grönsaker!
 
Igår åt jag bra tyckte jag.
Frukosten bestod av lite vaniljyoghurt, linfrö och färska jordgubbar. 1 ägg och 2 finn crisp med smör och ost.
 
Efter träningen åt jag 1 ägg, 3 dl proteinmjölk och 1 banan
 
Till middag åt jag 1 dl bulgur och en stor portion korvgryta
 
Och frukt och grönsaker till kvällsfika.
 
Vågen var min vän i morse, kändes riktigt skönt! 0.9 kg ner sen förra veckan :)
Vaknade till och med innan klockan skulle ringa 07.20 och kände mig pigg och var på bra humör minsann!
 
Fina Helen (min fd arbetskamrat) kom i morse oväntat, med presenter till barnen!
Mycket uppskattat och trevligt med kaffesällskap!
 
Medans jag var i affären (då Helene erbjöd sig passa barnen så länge) så hade de bakat fina kakor/tårtor till mig!
Så fint Tur maskrosorna och penseérna kommer till nyta ;) 
 
Lukas har ätit bra och sov redan vid tolv.
All disk är klar, allas lunch är nere och middagen till familjen är klar till ikväll (då jag jobbar)
DAGENS MIDDAGSTIPS!
 
Sweet chili kycklinggratäng!
 
900 g kycklingfilé
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
1 dl sweet chilisås
½ purjolök
1 dl riven ost
salt och peppar efter smak
 
  • Stek kycklingfiléerna i tärningar tills de fått lite färg. Krydda gärna med salt och peppar (jag hade pepparmix) Lägg de i en lagom ugnsform.
  • Blanda creme fraiche, grädde, sweet chilisås, hackad purjolök och ost i en skål (jag slänge även i en skvätt tamarisoya), krydda efter smak.
  • Häll blandningen över kycklingen, strö över lite riven ost och ställ in i ugnen på 200 grader, tills osten smält och fått fin färg. ca 15-20 min.
Servera med ris, eller vad man själv tycker.
 
Receptet kommer från kokaihop.se
 
Kan inte ge er betyg då jag provlagar idag, ska ta med till jobbet ikväll, så återkommer med betyg, men det luktar gott och verkar riktigt smarrigt!
 
Vad ska ni andra äta idag?
 
Nu ska jag bege mig ut i solen en timme innan det är dags att packa ihop och lämna barn på dagis.
Jobba hela kvällen lång :)
 
Trevlig kväll på er ♥
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack för idag.Alltid lika roligt att träffa er.Du har underbara barn.KRAM TILL ER

2013-05-20 @ 18:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0