Näsblod

Ja då fick lilleman näsblod. Vaknade till och hade då torkat blod, runt näsan och munnen.
Kan bero på den torra luften här. Syret är inte det bästa för slemhinnorna.
Men vet ju inte säkert. Tog Hb (blodvärde) och kollade något prov om blödningsrisk. Svaren kommer väl i natt nån gång.
 
Leucin förresten var nere på 30 från dagens prover, 200 nånting från igår.
Så idag låg det för lågt. Så börjar med lite protein i matdroppet.
Intralipid (fett) avslutades i em och vi började med Duocal i matdroppet stället.
 
Kräkte nu precis 216 ml. Hann fånga det i kräkpåsen.
Vet inte om det beror på hastigheten på matdroppet, att vi ökat för fort, eller om det blev för kraftigt för magen med duocal i . Vi ger det en chans till, kräker han ingen får de ringa doktorn.
 
Temp nu låg på 36.9 så det är skönt.
Får han feber över 38.5 under helgen så tar de en blododling för att kolla om det är bakterier i blodet. Hoppas INTE det!
 
Det minsta bekymmret han har, men ändå. Man blir ju nojjig och tankarna hamnar uppe vid månen och tillbaka. Man undrar när allt ska börja bli bra på RIKTIGT, att man vågar tro på att det går på rätt håll. UTAN bakslag!
 
Sen knöt han händerna och somnade.
 
"Snälla snälla, låt mig få bli frisk"
 
Min söta söta Lukas ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissie (Alissa och Noels mamma)

Tänker på er o allt ni får gå igenom! Det gör ont i mitt mammahjärta av att läsa om stackars Lukas. Men han e en kämpe o det e verkligen du oxå Therese!! Men det är okej att känna sig helt slutkörd och tom! Skönt att ni fått stödhemsfamiljen beviljad. Önskar jag kunde göra nåt för er men ni finns i mina tankar! ! Många styrkekramar

Svar: Tack Cissie! Ja det har varit tufft och jobbigt, men nu hoppas jag innerligt och tror att det går på rätt håll. Ja det ska bli så skönt att komma igång med stödfamiljen. Du gör mycket bara att du hör av dig!!! Det värmer och betyder mycket!! Tack, kramar <3
Therese

2013-03-23 @ 08:43:32
Postat av: Caroline L

Det var det sötaste jag sett att knyta händerna så och sova ;) Älskade Lukas du är underbar! Vi saknar er och tänker på er massor! Kramar

Svar: Ja det var så sött <3 Vi saknar er också. Ses när vi kommer hem! Kramar
Therese

2013-03-23 @ 18:52:15
URL: http://www.followdreams.devote.se
Postat av: Rogero

Hallo igen Therese!
Jag ser och förstår att ni har det jobbigt därnere,men en sak är säker att är det någon som fixar detta i all motvind så är det du och dina nära o kära. Håller alla tummar att det ska ordna upp sig för er så fort som möjligt.
Styrkekramar i massor ifrån oss.

Svar: Tack snälla Roger och Eva. Det värmer, snällt att ni tänker på oss! Vi ses hos Bergs. "Berg flyttar in" fast tvärtom.. haha Kramar
Therese

2013-03-23 @ 19:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0