Fredag i all sin ära!

Jobbade ju kväll igår och det gick bra. 
Stod emot choklad hela kvällen då min kära arbetskollega hade ett marabou lakrits liggandes på jobbet hela kvällen. Först var jag lite småsugen men nej det bekom mig inte.
 
Lukas har varit lite kinkig de sista dagarna. Anade syrlig urindoft så minskade proteinet idag och när provsvaren kom i em från igår så visade de mycket förhöjda.
Något som lurar i vassen.
Han har fått lite små röda prickar runt munnen, på händerna och lite andra små ställen, vet inte om det är det som bekymrat honom. Han hade ju höstblåsor förra året och det var FRUKTANSVÄRT, duktigt mycket värre än vattkoppor. Det går massa skit nu så jag är glad jag klarat jobba hela denna veckan :)
 
Slutade klockan 13.00 idag. Perfekt en fredag, riktigt skönt.
Solen har lyst med sin närvaro även idag, lovely.
Skrattat och haft en väldigt bra dag på jobbet.
 
Tills barnens pappa hörde av sig att han inte hämtade för han var sjuk.
Där rök min barnochjobbfria helg. 
Louise bröt ihop och blev jätteledsen och hela em hade jag huvudvärk!
 
Så mycket jag hade planerat denna helgen, får se hur allt blir och hur alla mår i morgon bitti.
En liten roadtrip imorgon planeras in med försiktighet ;)
 
Shoppade på Maxi. Allt detta för 20 kr. Det kallar jag fynd. Mycket billiga tacoprodukter denna veckan.
Det blev Louise favoriträtt idag så hon blev lite glad!
 
Dessa böckerna köpte jag häromdagen på Maxi. tyckte inte det var så mycket till Louise. Barbie boken men de andra fick Lukas och djurboken är deras gemensamma. Mycket fina böcker som verkligen uppskattades. 
 
Vårtecken har vi i vår trädgård. Massa snödroppar har kommit upp. Så härligt och nu längtar jag till lijekonvaljerna kommer, men de brukar inte vara förrän omkring mors dag! 
 
Maten blev god och uppskattad av Louise. Ja mig med, men jag äter ju allt :/
 
Har stått och lagat pannkakor till Lukas nu och lagt i frysen. fredagsunderhållning.
 
Tycker det är skönt på ett sätt att jobba fredagar och sen hämta barnen och hålla helg. Bara känns speciellt i hela kroppen! 
 
Nu sitter jag här och halvsover och jag har ärligt talat varit DÖsugen på choklad idag.
Livsfarligt att gå i affären och dels vara lite småhungrig.
Nog mest jag var sugen för att det är fredag och vi brukar ha något. 
Vad har ni andra ätit istället eller ni har inte haft något sötsug än? 
Jag tog lite vindruvor, en finn crisp och lite pistagenötskärnor.
Men åh shit alltså, 100 dagar.. Hmm, jaja. Klarat 5 hittils ;) 
 
Nattinatt på er! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Isabelle har Också fått prickar. Ett gäng på ena låret.. Skumt det där!

2013-03-02 @ 15:04:02
URL: http://mammaellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0